نسخه چاپی

محكومیت حمله آمریكا به سوریه در دومای روسیه

نمایندگان دومای روسیه از همه پارلمان‌ها و سازمان‌های بین‌المللی خواستند تا تجاوز نظامی آمریكا به سوریه كه پایبندی این كشور بعنوان ژاندارم جهانی برای سرنگونی رژیم "بشار اسد" را ثابت كرده را محكوم كنند.

به گزارش نما، نمایندگان دومای روسیه در پایان نشست روز جمعه خود، در اقدامی فوری و خارج از دستور، بیانیه ای را به اتفاق آراء تصویب کردند که در آن حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی «شعیرات» ارتش سوریه محکوم شده است. این بیانیه خطاب به پارلمانهای کشورهای جهان، اتحادیه بین المجالس، مجمع عمومی شورای پارلمانی اروپا و مجمع عمومی پارلمانی سازمان امنیت و همکاری اروپا، صادر شده است.

نمایندگان دومای روسیه ابراز اطمینان نموده اند که «اقدام متجاوزانه» آمریکا به «بهانه ساختگی و غیرواقعی» کشته شدن مردم غیرنظامی در حمله شیمیایی در استان ادلب توسط نیروی هوایی سوریه صورت گرفته و بدین ترتیب آمریکا بر اساس جاه طلبی ژئوپلیتیکی خود بعنوان ژاندارم جهانی، یکبار دیگر پایبندی خود برای اقدام نظامی یکجانبه با هدف سرنگونی رژیم "بشار اسد" را به اثبات رسانده است.

نمایندگان پارلمان روسیه بعید ندانسته اند که «جنایت حمله شیمیایی استان ادلب اقدامی تحریک آمیز با هدایت نیروهای جنگ طلبی باشد که خواستار بازگشتن آمریکا به سیاست دوران باراک اوباما برای سرنگونی بشار اسد هستند. به عقیده نمایندگان دوما، این حادثه یادآور حوادث سال 2003 است، زمانی که دولت آمریکا بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل و تنها بر اساس اتهامات اثبات نشده در مورد وجود سلاحهای کشتار جمعی در عراق، به این کشور حمله کرد.

در این بیانیه که از سوی همه فراکسیونهای دوما قاطعانه مورد حمایت قرار گرفت، آمده است: «این اقدام آمریکا جای تردیدی باقی نگذاشته که ساختار امنیتی در قاره اروپا که تا حدود زیادی با بحران پناهجویان بخاطر دخالت کشورهای غربی در امور داخلی کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا تضعیف شده، از اینهم شکننده تر خواهد شد.»

به همین دلیل نمایندگان دوما از همه ساختارهای اروپایی و سازمانهای بین المللی انتظار دارند تا «اقدام متجاوزانه آمریکا» را محکوم کرده و به سمت همکاری همه جانبه کشورهای جهان در مبارزه با تروریسم روی آوردند، چرا که تردیدی وجود ندارد پیروزی بر بزرگترین تهدید قرن بیست و یکم تنها در سایه ایجاد یک سیستم موثر امنیت جمعی بین المللی امکان پذیر خواهد بود.

۱۳۹۶/۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...