نسخه چاپی

بیانیه مقتدی صدر در مورد حمله آمریكا به سوریه

مقتدا صدر رئیس گروه صدر عراق تجاوز آمریكا به سوریه را محكوم كرد.

به گزارش نما به نقل از العالم، مقتدی صدر روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: رئیس جمهوری آمریکا نباید در سخنان، دیدگاه ها و تصمیمات احمقانه اش، از حدود خود فراتر برود، زیرا این امور نَه تنها به ضرر کشورش بلکه به ضرر جامعۀ جهانی نیز است. وی نباید خود را درگیر جنگی جدید کند که شاید همگان تاوان این جنگ را بپردازند و شاید سوریه به ویتنام جدیدی برای آنها تبدیل شود.

سومریه نیوز به نقل از بیانیه مقتدا صدر گزارش داد : عاقلانه نیست که رئیس جمهوری آمریکا دوگانه برخورد کند، زیرا از یک سو با جنگنده هایش مردم بی دفاع موصل را قتل عام و از سوی دیگر جنایت حملۀ شیمیایی به مردم را محکوم می کند. آیا مصیبت های سوریه بس نیست که طرف های داخلی و خارجی کمر به تخریب این کشور بسته اند تا اینکه از آن سوی دنیا آمریکا بیاید و بیش از پیش به تخریب سوریه بپردازد در حالی که تنها متضرر این همه جنگ افروزی ها ملت سوریه است.

مقتدی صدر افزود: من معتقدم که دستور ترامپ برای حملۀ موشکی به سوریه در واقع اجازه دادن به داعش برای گستردن محدودۀ مناطق تحت تصرفش است زیرا ما می دانیم که آمریکا همیشه حامی تروریسم بوده است . اگر آمریکا واقعاً صلح طلب است ، باید از مذاکرات حمایت کند و برای نجات ملت های فلسطین ، میانمار ، بحرین و غیره تلاش کند نَه اینکه از طرفی علیه طرف دیگری حمایت کند.
رهبر جریان صدر اعلام کرد: همگان بدانند که مداخلۀ نظامی جدید آمریکا فایده ای نخواهد داشت زیرا ادعا می کند که با داعش در عراق مبارزه می کند ولی تروریسم همچنان در این کشور ریشه دوانده است و مداخلۀ نظامی آمریکا هیچ نفعی برای عراقی ها نداشت. دستوراتی همچون دستور جدید رئیس جمهوری آمریکا باعث تشدید اوضاع منطقه خصوصاً کشور رنجدیدۀ سوریه خواهد شد کشوری که به میدانی برای رقابت های سیاسی منفور تبدیل شده است.
مقتدی صدر گفت: باید زمام امور سوریه را به دست مردم این کشور داد زیرا تنها مردم باید سرنوشت خود و کشورشان را تعیین کنند و در غیر اینصورت تنها تروریست ها و رژیم اشغالگر اسرائیل از بحران سوریه سودخواهند برد.
صدر از آمریکا خواست که شرّ خود را از سر سوریه کم کند و افزود : امید می رود که روسیه و دیگر گروه ها نیز دست از سر سوریه بردارند .
صدر با درخواست برای کناره گیری بشار اسد رئیس جمهور سوریه، اظهار داشت: شاید منصفانه باشد که بشار اسد رئیس جمهوری سوریه به خاطر کشورش استعفا بدهد و از قدرت کناره گیری کند تا کشور را از مصیبت های جنگ و چنگال تروریست ها برهاند و قدرت را به گروه های مردمی مطرح واگذار کند تا این گروه ها برای آزادسازی سریع خاک سوریه به مبارزه با تروریسم بپردازند و بشار اسد پیش از آنکه دیر شود و پشیمانی حاصل شود ، با کناره گیری خود سابقه ای تاریخی و قهرمانانه از خود برجای بگذارد

۱۳۹۶/۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...