نسخه چاپی

موسی الرضا ثروتی در گفتگو با نما:

آمارهای اقتصادی دولت مورد تائید هیچ مرجعی نیست

عکس خبري -آمارهاي اقتصادي دولت مورد تائيد هيچ مرجعي نيست

سخنگوی دولت در تناقضی آشكار می گوید ما بودجه عمرانی را 65 درصد افزایش داده ایم، این در حالی است كه نصف دولت قبل كار عمرانی صورت نداده است.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آقای روحانی و همکارانش اعلام می کند که دراین دولت درآمد نفتی کشور کم شده است، اظهار داشت: بالاترین مبلغی که از فروش نفت در دولت قبل در بودجه لحاظ شده، 56 هزار میلیارد تومان بوده اما در این دولت 110 هزار میلیارد تومان پول نفت در بودجه درنظر گرفته شده است با احتساب این مسئله آیا می توان باور داشت که درآمد نفتی دولت یازدهم کم بوده است؟
موسی الرضا ثروتی که با پایگاه خبری تحلیلی نما سخن می گفت با انتقاد از رویه دولت تدبیر و امید در عدم واریز سهم صندوق توسعه ملی گفت: قانون می گوید که 38 درصد از درآمد نفت باید به صندوق توسعه ملی واریز شود اما این دولت بیست درصد واریز می کرد، این درحالی است که به اقدام مجلس در خصوص الزام دولت به پرداخت 30 درصد از درآمد نفتی به این صندوق معترض است.
نماینده مردم بجنورد در مجالس گذشته با اشاره به اینکه دولت آقای روحانی هر ساله با اخذ مجوز از رهبری، میزان کمتری از درآمد نفتی را به صندوق توسعه ملی واریز می کرد، افزود: امسال که حضرت آقا به دولت مجوز این مسئله را نداده است، صدای دولت بلند است که مجلس در برابر ما کارشکنی می کند.
وی با بیان این که دولت سه سال و نیم است که مسکن مهر را نادیده می گیرد و دم از مسکن اجتماعی می زند، عنوان کرد: شما که طرح مسکن اجتماعی را به جای مسکن مهر مطرح کردید، اگر یک واحد مسکن اجتماعی در کشور ساخته اید، آدرس آن را به مردم بدهید.
ثروتی با انتقاد از ادعای دولت در خصوص اعطای وام جهت رونق ساخت و ساز در کشور اعلام کرد: مدام سخن از اعطای وام های چهل میلیونی، شصت میلیونی و هشتاد میلیونی برای خرید و یا ساخت خانه می کنند، یک بار به جای این گونه حرف ها اعلام کنید چقدر آمده اند و این وام های با بهره زیاد را گرفته اند، البته با توجه به ادامه رکود در بازار مسکن مشخص است که مراجعه برای دریافت وام های اینچنینی که مبلغ بازپرداخت آن هم بسیار زیاد است، خیلی کم می باشد.
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی به توصیه های مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به صنایع کوچک برای خروج از رکود اشاره کرد و اظهار داشت: هنوز دولت اقدامی نکرده، سخنگوی دولت عنوان می کند که ما 13 هزار میلیارد تومان به صنایع کوچک پرداخت کردیم، این ادعاها در حالی است که دولت تازه این مبلغ را مصوب کرده است اما از پرداخت آن خبری نیست.
این فعال اصولگرا ادامه داد: ما در مجلس نهم به دولت قبل اجازه ندادیم که دارائی های بانک مرکزی را به فروش برساند، ولی متاسفانه در مجلس دهم این اجازه به دولت یازدهم داده شد و آقای روحانی نیز 54 هزار میلیارد تومان از دارائی های بانک مرکزی را به فروش رساند.
وی در توضیح این مساله اظهار داشت: مابه التفاوت قیمت ارز که در بانک مرکزی از ابتدا وجود داشت، همه را به قیمت 4 هزار تومان در بازار آزاد دولت فروخت. این دولت اولین دولتی است که در تاریخ ایران از گذشته تا کنون که اقدام به فروش درآمدهای بانک مرکزی کرده ، درآمدهائی که از جیب مردم به دست آمده است.
ثروتی نتیجه اقدام دولت در این باره را کاهش ارزش پول ملی دانست و افزود: بالاترین رقمی که دولت های گذشته برای نرخ ارز در بودجه لحاظ می کردند1700 تومان بوده که در دولت قبل تعیین شد اما این دولت، قیمت ارز در بودجه را 3300 تومان آورده است که نشان دهنده کاهش ارزش پول ملی است.
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی به کاهش بودجه عمرانی در کشور اشاره کرد و گفت: با این حال سخنگوی دولت در تناقضی آشکار می گوید ما بودجه عمرانی را 65 درصد افزایش داده ایم، این در حالی است که نصف دولت قبل کار عمرانی صورت نداده است.
وی درپایان به رشد اقتصادی کشور که از سوی آقای روحانی حدود هفت درصد اعلام شد، پرداخت و اظهار داشت: سئوال ما این است که چرا این میزان رشد را بانک مرکزی و مرکز آمار تائید نمی کنند؟ چرا بانک جهانی و صندوق بین المللی پول این آمار را نمی پذیرند؟ و چرا مرکز پژوهش های مجلس رشد واقعی را یک درصد اعلام می کند. آیا این ها غیر از عوام فریبی است.

۱۳۹۶/۱/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...