نسخه چاپی

در سوگ یك مبارز خستگی ناپذیر

محمدكاظم انبارلویی


لحظه ها مي‌گذرند و بار گذشتشان بر دوش ماست. ما مي‌گذريم و بار گذشتمان بر دوش زندگي است. زندگي مي‌گذرد و بار گذشتش بر دوش تاريخ.
مرگ پايان زندگي نيست، آغاز حياتي نو در تاريخ است. انا لله و انا اليه راجعون . ما از خدایيم و به سوي او برمي‌گرديم. انسان ‌هايي كه در طريق زندگي، سويي الهي داشتند و براي احقاق حق تا مرز حماسه گام برداشتند، با مرگ خود گام در جاودانگي و ابديت مي گذارند. روح بلند حضرت آيت ‌الله باريك ‌بين به ملكوت اعلا پرواز كرد، مردي كه بيش از نيم قرن، خستگي ناپذير و مقاوم براي تحقق ارزش‌هاي اسلامي و مباني و انقلابي در جامعه ما تلاش كرد.
او مرد بزرگي بود و به تعبير سپهري؛
« بزرگ بود
و از اهالي امروز بود
و با تمام افق هاي باز نسبت داشت
و لحن آب و زمين را چه خوب مي فهميد
به شكل خلوت خود بود
و عاشقانه‌ترين انحناي وقت خودش را
براي آينه تفسير كرد
او به شيوه باران، پرواز طراوت و تكرار بود.»
او سال‌ها با صداقت و سلامت نفس زيست و در امر ترويج دين و انقلاب و امام (ره) هيچ مرزي را نمي‌شناخت.
دقت، زيركي و هوشياري او در مسائل سياسي و مبارزات انقلابي باعث شد هيچ گاه در امر مبارزه سستي به خود راه ندهد و در ترويج مكتب و خط امام و رهبري در جامعه ، هرزرفت زمان نداشته باشد.
او در خطه ‌اي كه مي‌زيست چون نگيني بر انگشتري حلقه یاران امام بود و چون خورشيد درخشيد و همانند صخره ایستاد و چون دريا خروشيد.
مشعل هدايت مبارزه با طاغوت را شجاعانه در دست گرفت. او از داغ و درفش نترسيد و ممشاي او در مبارزه به گونه‌اي بود كه گويي «دار» خود را لحظه به لحظه در امر مبارزه به دوش مي‌كشد و آماده پرداخت هر هزينه‌اي است .
او در پرورش نسلي مؤمن و كارآمد و آماده فداكاري و شهادت كوشيد و خود را ملزم به بيدارگري نسل جوان مي‌دانست.
او به تعبیر مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر ابوترابی، سید آزادگان، پاک بود و خدمتگزار. او در نهايت سادگي مي‌زيست و هرگز لحظه ‌اي از زي‌ طلبگي فاصله نگرفت و هنگامي كه سر بر خاك نهاد چيزي از مال دنيا جز خانه پدري كه در آن مي ‌زيست به ارث نگذاشت. زهد و تقواي او زبانزد علما و نخبگان بود. عمر خود را در طهارت روح و تقويت ايمان الهي سپري كرد.
اين كمترين بيش از 40 سال با او محشور بودم و در اين مدت لحظه ‌اي او را در خدمت صادقانه به جامعه و همراهي با نهضت امام خميني (ره) آرام نيافتم.
او در فراز و فرودهاي سياسي چه در قبل و چه در بعد از انقلاب جزو كساني بود كه همواره در صف اول مقاومت و پايداري ملت ظاهر مي‌شد. مرزبندي او با منافقين، لیبرال ها و منحرفين، زبانزد بود. در جريان فتنه 88 اولين امام جمعه و نماينده ولي فقيه بود كه موضع گرفت و تا آخر در برابر فتنه سبز ايستاد.
اقدام ماندگار او در احياي مدارس ديني و علمي قزوين كه گرد و غبار دوران مدرنیسم پهلوي اول و دوم بر آن نشسته بود، ستودني است. او قبل از انقلاب اين كار را شروع كرد و بعد از انقلاب به آن شتاب بخشيد . امروز حوزه علميه قزوين يكي از پر نشاط‌ترين و پر رونق‌ترين حوزه‌ هاي علميه كشور است.
دیروز مردم مبارز و عالم پرور قزوین، پیکر پاک او را از مسجد النبی (ص) تا مزار شهدای شهر، امامزاده حسین (ع)، در شکوهی بی نظیر تشییع کردند تا در کنار فرزند شهیدش و دیگر شهدای شهر قزوین آرام گیرد.
پیام روحبخش مقام معظم رهبری در تجلیل از حضرت آیت الله باریک بین ودقت های معظم له در جایگاه رفیع او در امر صیانت از آرمان های امام و انقلاب و نظام، نشان می دهد پیروان امام و شیفتگان خط اصیل انقلاب اسلامی، یک مرد بزرگ و یک عالم ربانی را از دست داده اند که جای او به این زودی پر شدنی نیست. خدایش بیامرزد و او را با انبیاء و اولیاء و شهدا و صدیقین محشور فرماید.

۱۳۹۶/۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...