نسخه چاپی

آمریكا در یك سال 26هزار بمب بر سر مردم منطقه ریخت

تلگراف در مقاله‌ای با اشاره به استفاده آمریكا از ۲۶ هزار بمب در منطقه در طول فقط یكسال نوشت: باوجود تحولات اخیر در عرصه سوریه، سرنگونی بشار اسد رئیس جمهور سوریه اولویت واشنگتن به شمار نمی رود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، روزنامه دیلی تلگراف در مقاله‌ای در شماره امروز دوشنبه خود به قلم ژولیت ساموئل به موضع دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در قبال اوضاع سوریه و آنچه می تواند بعد از حمله اخیر واشنگتن به پایگاه هوایی الشعیرات سوریه انجام دهد، پرداخت.

این نویسنده ابراز عقیده کرد: "به رغم بحث های مطرح شده درخصوص تغییر موضع ترامپ در قبال نظام سوریه، آمریکا سه اولویت در منطقه دارد که سرنگون کردن بشار اسد از قدرت در بین این اولویت ها قرار ندارد. "

ژولیت ساموئل افزود: "محافظت از اسرائیل، مقابله با نفوذ ایران و نیز از بین بردن گروههای تروریستی نظیر داعش خواسته های ترامپ را تشکیل می دهند و اگر هم موضوع کنار گذاشتن اسد از قدرت در لیست اولویت ها بالاتر رفته است اما همچنان از صدر لیست دور است".

این روزنامه به میزان بمباران آمریکا در کشورهای منطقه پرداخت و نوشت: آمریکا سال گذشته بیش از ۲۶ هزار بمب از جمله ۱۲ هزار بمب در سوریه و عراق علیه مواضع داعش بکار برده است اما این گروه نابود نشده است. ۱۳ هزار بمب روی افغانستان، صدها بمب روی لیبی و دهها بمب دیگر روی سومالی و یمن و پاکستان ریخته شده است.

نویسنده دیلی تلگراف در اشاره به موضعیت برتر بشار اسد رئیس جمهور سوریه در حال حاضر نسبت به سال ۲۰۱۳ میلادی تاکید کرد: امروز کنار گذاشتن اسد از قدرت هزینه بر است.

۱۳۹۶/۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...