نسخه چاپی

ورود بانوان به مسابقات والیبال آسیا آزاد است؟

فرماندار ارومیه گفت: طرحی برای صدور مجوز ورود بانوان به سالن مسابقات والیبال قهرمانی جوانان آسیا به شورای تامین این شهرستان ارائه نشده است.

به گزارش نما، "جواد شریف نژاد" در گفت و گو با ایسنا، منطقه آذربایجان غربی، در رابطه با صدور مجوز ورود بانوان به محل برگزاری مسابقات قهرمانی جوانان آسیا از سوی شورای تامین ارومیه، اظهار کرد: ما در خصوص حضور بانوان در سالن های محل برگزاری مسابقات ورزشی، آئین نامه های اجرایی و قانونی در کشور داریم. حضور بانوان در برخی از مسابقات شانیت قانونی ندارد. در بحث والیبال جوانان آسیا نیز چنین بحثی مطرح شده اما فعلا در رابطه با آن تصمیمی گرفته نشده است چراکه ما باید برای حضور بانوان در سالن ها، شرایط لازم را فراهم کنیم و بتوانیم مکانی را تدارک ببینیم تا بانوان بتوانند بدون مشکل بازی را ببینند.

وی در پاسخ به اینکه چرا به رغم طرح این بحث در جلسات کمیته های برگزاری این مسابقات، در رابطه با این موضوع تصمیمی گرفته نشده است؟ اعلام کرد: این موضوع در یکی از جلسات کمیته ها از سوی شورای شهر ارومیه مطرح شده است و برای تصمیم گیری این مساله باید از سوی شهردار و یا شورای شهر به شورای تامین ارجاع شود که تاکنون صورت نگرفته است.

فرماندار ارومیه و رئیس شورای تامین این شهرستان در جواب به این سوال که فکر نمی کنید اگر بانوان در رقابت های جوانان آسیا که تحت نظرAVC برگزار می شود به محل برگزاری مسابقات ورود پیدا نکنند، اشكال ايجاد كند؟ گفت: هر چیزی که نهادهای بین المللی الزام می کنند، قاعدتا ابلاغ اجرایی برای ما ندارد چراکه ما بحث های فرهنگی مختص کشورمان را داریم. مطمئنا شعور اجتماعی بانوان ما بالا است اما اگر ما حتی یک درصد هم احتمال بدهیم که شان بانوان با حضور در سالن ها زیر سوال می رود باید من نوعی جوابگو باشم، به همین جهت همانطور که گفتم باید شرایط لازم برای حضور بانوان در ورزشگاه فراهم شود تا من که باید جوابگو باشم بتوانم با این تمهیدات اگر در محکمه حاضر شدم دلایل محمکی در خصوص اجازه ورود بانوان به سالن ها داشته باشم.

شریف نژاد در خصوص شرایط لازم برای حضور بانوان در محل برگزاری مسابقات خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی ما که تامین کننده امنیت مسابقات است باید در این زمینه آماده باشد و حتی از بانوان پلیس در سالن ها استفاده کند. علاوه بر آن باید مکان نشستن خانواده ها مشخص شود و ورودی ها و خروجی های مجزای آنها تعیین شود و در کنار آنها کنترل لازم بر صوت سالن صورت گیرد. این ها مجموع تمهیداتی هستند که در مباحث کارشناسی شورای تامین در رابطه با آن تصمیمی گیری می شود.

وی تاکید کرد: اگر طرح این موضوع از سوی شورای شهر به ما ارجاع شود در رابطه با آن سریعا تصمیم گیری خواهیم کرد. البته اداره کل ورزش و جوانان نیز می تواند چنین درخواستی داشته باشد اما همانطور که گفتم تاکنون نه شورای شهر و نه اداره کل ورزش و جوانان چنین طرحی را به ما ارائه نکرده اند. .

۱۳۹۱/۷/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...