نسخه چاپی

توضیح ترقی درمورد مصاحبه با مسیح علی نژاد

ین خبر نگار پناهندهء دشمن كه سابقا در ایران خبر نگار روزنامه اعتمادملی و اصلاح طلبان بود تلفنی با من تماس گرفت و اصرار بر مصاحبه داشت . در پاسخ به او گفتم با شما مصاحبه نمی كنم چون در خدمت دشمنی . ولی ...

به گزارش نمانیوز حمیدرضا ترقی در وبلاگ شخصی خود نوشت:
بلافاصله بعد از سخنان رئیس جمهور مصر در اجلاس عدم تعهد تهران و بدنبال موج عظیمی که از سخنان مهم و مقتدرانه رهبر

معظم انقلاب در افتتاحیه اجلاس سراسر دنیا را فراگرفته بود . این خبر نگار پناهندهء دشمن که سابقا در ایران خبر نگار روزنامه اعتمادملی و اصلاح طلبان بود تلفنی با من تماس گرفت و اصرار بر مصاحبه داشت . در پاسخ به او گفتم با شما مصاحبه نمی کنم چون در خدمت دشمنی . ولی وقتی گفت سوئ تفاهمی را جع به حرفهای رئیس جمهور مصر بوجود آمده . احساس کردم دشمن میخواهد تمام موفقیت اجلاس را با یک کلمه بحرین بجای سوریه و دعا برای صحابه توسط آقای مرسی در نطقش زیر سوال ببرد و خنثی کند .

در جواب با عنایت به نقاط مثبت متعدد در سخنان مرسی بویژه اینکه مسائل سوریه باید از را سیاسی حل شود نه دخالت نظامی و مواضع وی علیه اسرائیل که طبعا حمایت از مقاومت تلقی میشد و تاکید وی بر وحدت مسلمانان . برداشت خبر نگار را رد و با کم رنگ کردن خروج اعتراضی سوری ها از اجلاس جلو این سوء استفاده دشمن را بگیرم .

اینک که میبینم پس از گذشت 20 روز شبکه های فارسی زبان خارجی وابسته به استکبارتلاش آنها برای زیر سوال بردن دستاوردهای اجلاس به نتیجه نرسیده و سرشان مشغول این شده که ترقی چرا واقعیت را نگفته خدا را شکر میکنم که تیر دشمنان رسانه ای به تیر خورد.

اما در رابطه با صحبت های آقای مرسی باید بگویم :

1-مواضع ایشان درخصوص سوریه همان مواضع اجلاس مکه بود.

2- مواضع وی از جایگاه رئیس جنبش عدم تعهد غلط و لی از موضع یک کشور عضو طبیعی بود.

3- حمایت وی از بعضی مخالفین سوریه که عضو اخوان هستند طبیعی بود

4- از رئیس جمهوری که تازه با چالش های متعدد داخلی و فشار آمریکا می خواهدزیر پای خود را محکم کند از این بیشتر نباید انتظار داشت .

5- مواضع وی در رابطه با فلسطین و ساختار معیوب سازمان ملل وفعالیت هسته ای صلح آمیز ایران و خلع سلاح هسته ای

خاورمیانه . مثبت و قابل تقدیر و 180 درجه با گذشته مصر تفاوت داشت .

بنابر این در مجموع سخنان وی را باید مثبت ارزیابی کرد

۱۳۹۱/۷/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...