نسخه چاپی

تامین 2درصد برق كشور توسط نیروگاه بوشهر

مدیر نیروگاه اتمی بوشهر گفت: ۲ درصد برق مصرفی كشور از نیروگاه اتمی بوشهر تولید می‌شود به‌گونه‌ای كه در سال گذشته ۶.۵ میلیارد كیلووات ساعت برق در این نیروگاه تولید و به شبكه سراسری برق منتقل شد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، حسین غفاری بعدازظهر امروز در برگزاری مراسم جشن روز ملی فناوری هسته‌ای در بوشهر با تبریک روز ملی فناوری هسته‌‌ای با بیان اینکه نیروگاه اتمی نماد اقتدار ایران اسلامی در دستیابی به فناوری هسته‌ای است اظهار داشت: متخصصان هسته‌ای کشور با توانمندی بالا به قله‌های رفیع علم و دانش هسته‌ای دست یافته‌اند به‌گونه‌ای که دانشمندان ایرانی این فناوری را بومی‌سازی کرده‌اند.

وی با اشاره به نقش مهم نیروگاه اتمی بوشهر در تولید برق و انرژی پاک خاطر نشان کرد: نیروگاه اتمی بوشهر که در شهریور 1390 به شبکه سراسری برق متصل شد با تمام ظرفیت و توان در مدار تولید قرار و نقش مهمی در تامین برق مصرفی دارد.

مدیر نیروگاه اتمی بوشهر با اشاره به اینکه سال قبل بیش از 6.5 میلیارد کیلووات ساعت برق در نیروگاه اتمی بوشهر تولید شد تصریح کرد: 2 درصد برق مصرفی کشور از نیروگاه اتمی بوشهر تولید می‌شود به‌گونه‌ای که در سال گذشته 6.5 میلیارد کیلووات ساعت برق در این نیروگاه تولید و به شبکه سراسری برق منتقل شد.

غفاری از تولید بیش از 20 میلیارد کیلووات ساعت برق در نیروگاه اتمی بوشهر خبرداد و افزود: میزان برق تولیدی نیروگاه اتمی بوشهر از آغاز راه‌اندازی آن تاکنون از مرز 20 میلیارد کیلو وات ساعت گذشته است.

وی از افزایش ظرفیت تولید در این نیروگاه خبرداد و گفت: برای تولید سالانه 7 میلیارد کیلو وات ساعت برق در این نیروگاه برای امسال برنامه‌ریزی شده است.

مدیر نیروگاه اتمی بوشهر با بیان اینکه تمام اهداف برنامه ریزی شده برای سال 95 در نیروگاه اتمی بوشهر عملیاتی شده تصریح کرد: تلاش می‌شود در برنامه آتی با حضور کارشناسان سازمان جهانی، رتبه نیروگاه اتمی بوشهر را در رتبه بندی جهانی بهبود بخشیم.

۱۳۹۶/۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...