نسخه چاپی

خط و نشان وزارت كشور برای تخریب‌كنندگان

سخنگوی وزارت كشور گفت:‌ تا این لحظه ۷۲ نفر برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام كردند كه یك نفر از آن‌ها خانم است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، سید سلمان سامانی امروز در محل ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران افزود: این افراد یا مراحل ثبت‌نام آن‌ها تکمیل شده یا مراحل نهایی آن‌ها در حال طی شدن است.

وی در ادامه با تبریک میلاد حضرت علی (ع) اظهار کرد: تقوا و اخلاق حسنه یکی از ویژگی های امام علی (ع) و امیدواریم این ویژگی‌ها در این انتخابات رعایت شده و در تاریخ ثبت شود.

سخنگوی وزارت کشور همچنین اظهار کرد: طبق ماده ۷۴ قانون انتخابات ریاست جمهوری کلیه رسانه‌های دیداری، شنیداری‌، ‌مکتوب و الکترونیک و سایر شبکه مجازی حق ندارند آگاهی یا مطلبی علیه نامزدهای انتخاباتی درج کنند. من از تمامی رسانه‌ها خواهش می کنم به این ماده قانونی توجه کنند. رسانه‌ها حق ندارند علیه نامزدها مطلبی بنویسند.

وی در پاسخ به این پرسش که قانون درباره اقدامات تخریبی اخیر برخی جناح ها علیه دولت چه می‌گوید، تصریح کرد: در قانون مجازات اسلامی برای توهین، افترا و هتک حرمت مجازات تعیین شده است. علاوه بر این قانون انتخابات ریاست جمهوری می‌گوید نامزدها و طرفداران آن‌ها باید صرفا برنامه‌های خود را اعلام کنند و هرگونه هتک حرمت و توهین ممنوع است. ستاد انتخابات کشور از طریق کمیته رصد فضای مجازی و بررسی لحظه ای فضای سیاسی کشور، نسبت به موضوع تخریب‌ها دقت نظر دارد و نسبت به آن حساس است تا مرّ قانون رعایت شود.

سامانی درباره تفاوت نقد سازنده و تخریب خاطر نشان کرد: نقد سازنده و اظهار نظر درباره واقعیات و مسائل کشور ایراد قانونی ندارد و ما از آن استقبال می کنیم اما سیاه نمایی، ارائه اطلاعات غلط، توهین، ‌افترا و هتک حرمت خلاف قانون است. انتظار ما این است که مرز بین نقد و تخریب رعایت شود تا هم در جامعه اخلاق و انصاف رعایت شود و هم جناح های سیاسی تضارب آرا داشته و اظهار نظر کنند.

سامانی در پاسخ به این پرسش که آیا تبلیغات زودرس می‌تواند موجب رد صلاحیت نامزدها شود، ‌گفت: رسیدگی به صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به عهده شورای نگهبان است. در قانون انتخابات ریاست جمهوری صراحتا اعلام شده است که فعالیت‌های انتخاباتی نامزدها از تاریخ اعلام اسامی آن‌ها از طریق وزارت کشور آغاز می‌شود و تا ۲۴ ساعت قبل از روز رای گیری خاتمه می پذیرد. هرگونه فعالیت انتخاباتی خارج از این روزها قطعا تخلف از قانون است.

۱۳۹۶/۱/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...