نسخه چاپی

عضو شورای مركزی حزب مؤتلفه اسلامی مطرح كرد:

استفاده رئیس‌جمهور از امكانات دولتی برای انتخابات ناقض حقوق شهروندی است

عکس خبري -استفاده رئيس‌جمهور از امکانات دولتي براي انتخابات ناقض حقوق شهروندي است

استفاده رئیس‌جمهور از امكانات دولتی برای انتخابات ناقض حقوق شهروندی است

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: برخی نامزدها همچون روحانی تبلیغات خود را مدتها است آغاز کرده‌اند، با این تفاوت که وی امکانات گسترده‌ای از بیت المال در اختیار دارد.

محمدمهدی اسلامی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس،‌ با بیان اینکه استفاده رئیس‌جمهور حاضر در قدرت از امکانات دولتی برای رقابت در انتخابات آینده، ناقض حقوق شهروندی و بر خلاف قانون اساسی است، اظهار داشت:‌ فعلا در مرحله‌ای هستیم که نامزدهای نهایی انتخابات مشخص نیست و باید تا پایان تأیید صلاحیت‌ها صبر کرد تا مشخص شود چه کسانی در عرصه انتخابات ریاست جمهوری رقیب یکدیگرند.

اسلامی افزود: برخی نامزدها همچون روحانی تبلیغات خود را مدتها است آغاز کرده‌اند، با این تفاوت که وی امکانات گسترده‌ای از بیت المال در اختیار دارد.

وی به عنوان نمونه به اقدام چند روز قبل روزنامه دولتی ایران اشاره و تصریح کرد: این روزنامه که طبق قانون حق جانبداری از هیچ نامزدی را ندارد، عکس بزرگ صفحه اول خود را به ستاد انتخاباتی دکتر روحانی اختصاص داد. به نظر می رسد حداقل باید چنین امکانی را در اختیار همه نامزدهای احتمالی به تساوی بگذارد تا اقدام انجام شده غیرعادلانه محسوب نمی‌شود.

اسلامی همچنین پخش زنده نشست خبری روحانی یک روز قبل از آغاز ثبت نام برای ریاست جمهوری را مصداق دیگری از عملکرد غیرعادلانه دانست و گفت: در فرازی از این نشست، خبرنگاری رسما درباره برنامه روحانی برای دولت بعد پرسید و جواب گرفت که مصداق قطعی تبلیغات انتخاباتی است. همانطور که وزیر محترم کشور - که ریاست کمیته تبلیغات انتخابات را بر عهده دارند - نیز به تازگی تأکید کردند، انتظار می رود صدا و سیما به گونه ای رفتار نکند که شائبه طرفداری از نامزدی خاص در میان مردم ایجاد شود. لذا شایسته است فرصتی که در پخش زنده در اختیار روحانی قرار داده شد را در اختیار دیگر نامزدها نیز قرار دهد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: اصل نوزدهم قانون اساسی جمهوری اسلامی بر تساوی حقوق مردم تأکید دارد (که از آن جمله حق مساوی نامزدها برای فعالیت انتخاباتی است) و نیز با عنایت به اصل بیستم که از حمایت یکسان قانون می گوید و دیگر اصول قانون اساسی؛ همچنین با توجه به محوریت عدالت در نظام اسلامی، انتظار می رود در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری فرصت هایی که در اختیار نامزدها قرار می گیرد، برابر و بدون تبعیض باشد.

وی اظهار داشت: بدیهی است تا پیش از آغاز تبلیغات انتخاباتی، این فرصت در چارچوب انعکاس مواضع و اخبار آنها در مسئولیت فعلی هر یک تعریف خواهد گشت و نباید تفاوت مسئولیت های فعلی، منجر به تقویت ویژه هیچ یک از نامزدها یا بروز شائبه حمایت از آنها را ایجاد کند.

۱۳۹۶/۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...