نسخه چاپی

سخنگوی كمیسیون امنیت‌ملی مجلس در گفتگو با نما :

حمله موشكی آمریكا به سوریه در جهت تقویت تروریسم در منطقه است

عکس خبري -حمله موشکي آمريکا به سوريه در جهت تقويت تروريسم در منطقه است

سیدحسین نقوی حسینی گفت : بنا شد وزارت خارجه اقدامات جدی را در عرصه بین المللی انجام دهد بویژه علیه كشورهای كه از این حملات تجاوزگرایانه حمایت كردند

سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار نما در تشریح نشست این کمیسیون پیرامون حمله موشکی امریکا به خاک سوریه گفت:اقدام امریکای ها مبنی بر تجاوز به خاک یک کشور مستقل عضو سازمان ملل متحد یک اقدام تجاوزگرایانه کاملا آشکار است و برخلاف همه موازین و مقررارت بین المللی است بخصوص اینکه چنین موضوعی نه در هیچ نهاد بین المللی بحث شده بود و تصمیمی درباره آن گرفته شده بود.
وی ادامه داد : البته امریکایی ها مسبوق به سابقه هستند و چنین حملاتی را به سایر کشورها مانند عراق،افغانستان داشته است حمله اخیر به خاک سوریه واکنش های شدیدی را در عرصه داخلی و بین المللی داشته و نمایندگان هم در صحن علنی مجلس بارها با نطق ها و تذکرات متعدد این حمله را محکوم کردند ،چرا یک کشور سلطه گر باید به این راحتی به خاک یک کشور دیگر حمله کند.
نماینده مردم ورامین در مجلس افزود :
در پی تذکرات متعدد نمایندگان و موضع رسمی مجلس شورای اسلامی برای اتخاذ موضع قاطع در خصوص چنین تجاوزگری های رئیس مجسل دستور برگزاری جلسه ویژه ای برای بررسی این موضوع را صادر کردند و به کمیسیون ماموریت داد با حضور مسئولان مختلف از جمله وزارت خارجه نشستی برگزار کند و اقداماتی را در دستور کار قرار دهد،اولین جلسه کمیسیون امنیت ملی با حضور قشقاوی و تخت روانچی معاونان وزارت خارجه برگزار شد و وزیر خارجه نیز بدلیل دیدار نوروزی با رهبر معظم انقلاب در جلسه حضور پیدا نکردند.
در این جلسه موضوع مفصل بحث شد از لحاظ سیاسی و مسائل داخلی امریکا ، مسائل حقوق بین الملل ،حتما اطلاع دارید ترامپ هنوز تیم مشخصی در حوزه وزارت خارجه ندارد لذا تصمیم های این دولت در سیاست خارجی با ابهام های زیادی روبرو است چون گرفتار مسائل داخلی خودش است و مشکلات اقتصادی فراوانی امروز امریکایی ها دست به گریبان هستند.
نقوی حسینی ادامه داد : قرار شد کمیسیون امنیت ملی ابتدا بیانیه ای در این خصوص صادر کند و بنا شد وزارت خارجه اقدامات جدی را در عرصه بین المللی انجام دهد بویژه علیه کشورهای که از این حملات تجاوزگرایانه حمایت کردند ،انتظار این بود برخی از کشورهای که موازین بین المللی را قبول دارند این اقدام را محکوم کنند اما برخی کشورها رسما حمایت کردند انتظار داریم وزارت خارجه بصورت جدی وارد این عرصه شود و این تجاوز آشکار امریکایی ها را دنبال کند ما در آینده پیرامون این موضوع جلسات دیگری نیز خواهیم داشت.
مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه پس از حضور در جلسه ویژه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در جلسه چند نمونه از کارهایی که قرار است انجام دهیم مطرح شد و انشاء الله در این رابطه اقدام خواهیم کرد ،در حال بررسی انواع و اقسام کارها هستیم.
این موضوع مورد تایید بود که اقدام امریکا بر خلاف مقررات و حقوق بین المللی است و به هیچ وجه حرکت یکجانبه گرایی آمریکا در سوریه مورد قبول کشورها نیست .
تخت روانچی تصریح کرد: از دید ما حرکت اخیر آمریکا، کمک به تروریست ها بود و تروریست ها نیز از این حرکت استقبال کردند.مقرر شد جلسات منظم تری داشته باشیم و هفته آینده در خدمت دوستان خواهیم بود.
حسن قشقاوی معاون پارلمانی وزارت خارجه نیز گفت: کاربرد سلاح شیمیایی و هر نوع سلاح کشتار جمعی غیر قابل قبول است بویژه برای ما ایرانیان که قربانی سلاح شیمیایی در دفاع مقدس بودیم.آنچه در بحث حمله نظامی آمریکا به سوریه مهم است این است که نقض حقوق بین الملل بوده و تجاوز آشکار به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی یک کشور است چرا که قبل از آنکه یک مرجع بی طرف بین المللی اصل موضوع را اثبات کند، اقدام نظامی صورت گرفته است.

۱۳۹۶/۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...