نسخه چاپی

محمود بهمنی در گفتگو با نما:

اجازه نمی‌دهند نیروهای متخصص وارد اقتصاد شوند

عکس خبري -اجازه نمي‌دهند نيروهاي متخصص وارد اقتصاد شوند

عضو كمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مسئولین دولتی می خواهند با واردات مبارزه كنند اما متاسفانه راه مقابله و مبارزه را بلد نیستند و معتقدم باید كار را به دست كاردان سپرد اما امروز به افراد متخصص اجازه اظهار نظر نمی دهند.

محمود بهمنی، عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس در گفتگو با خبرنگار نما، در واکنش به افزایش 15 درصدی واردات به کشور، گفت: در سال گذشته تقریبا حدود 43 میلیارد دلار واردات به کشور داشتیم و صادرات کشورمان تقریبا به هیمن مقدار بود.
وی در ادامه افزود: کنترل واردات یکی از مسائلی است که مقام معظم رهبری بارها آن را تذکر داده اند و تأکید کرده اند که باید جلوی واردات بی رویه به کشور گرفته شود.
عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایت گفت: اگر مسئولین اجرایی کشور بویژه تیم اقتصادی نتوانند مشکلات اقتصادی کشور را با اجرای اقتصاد مقاومتی بهبود و سامان دهند بار دیگر دشمنان این نظام و ملت را تهدید و تحریم خواهند کرد.
وی اظهار داشت: اگر ارز در کشور ذخیره داشته باشیم توان ایستادگی در برابر تکان های اقتصادی جهانی خواهیم داشت و از طرفی دیگر می بایست تولیدات داخلی به گونه ای باشد توان عرضه در کشورهای دیگر را داشته باشد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: وظیفه مسئولین اقتصادی کشور است تا واحدهای تولیدی را تشویق کنند تا کیفیت کالای تولیدی را افزایش دهند و در این زمینه ضرورت دارد مشوق های صادراتی برای واحدهای تولیدی در نظر بگیرند.
بهمنی گفت: امروزه در صورتی واردات به کشور صورت می گیرد که تولید در کشور ما عملا به خواب رفته است و برای تولید کالای داخل تقاضا وجود ندارد اما همان کالا از خارج کشور وارد کشور می شود.
نماینده مردم ساوجبلاغ در خانه ملت با تأکید بر این مطلب که امروز نزدیک به چهار میلیون نفر بیکار تحصیل کرده در کشور داریم ادامه داد: بیکاران امروز جامعه ما با بیکاران زمان متفاوت از زمان گذشته هستند چرا که این بیکاران تحصیل کردگان کشور هستند و این ها با یک بیکار زیر دیپلم که بتواند هرکجا بروند کار کند، فرق دارند.
وی بیان کرد: مسئولین دستگاههای اجرایی کشور موظف هستند برای این گروه از بیکاران کارهایی در خور این افراد ایجاد کنند و این هدف جز با فعال کردن واحدهای اقتصادی و تولیدی میسر نخواهد شد.
رئیس سابق بانک مرکزی در ادامه به رشد اقتصادی کشور اشاره و بیان داشت: امروز از سوی مسئولین رشد اقتصادی کشورمان 6/11 درصد اعلام می شود این در حالی است که از این نرخ اعلام شده 7/9 درصد متعلق به نفت کشور می باشد و تنها 9/1 دهم درصد، اقتصاد کشور رشد داشته است.
وی افزود: نفت یک موهبت الهی است و نباید موهبت های الهی را ثروت برای کشور بدانیم و امروزه شاهد هستیم که صادارت نفتی برای کشور اشتغال ایجاد نکرده و باعث نشده تا چرخ واحدهای تولیدی به گردش در آیند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خاتمه اظهار داشت: مسئولین دولتی می خواهند با واردات مبارزه کنند اما متاسفانه راه مقابله و مبارزه را بلد نیستند و معتقدم باید کار را به دست کاردان سپرد اما امروز به افراد متخصص اجازه اظهار نظر نمی دهند.

۱۳۹۶/۱/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...