نسخه چاپی

فدراسیون و كی‌روش راه را درست می‌روند؟

در شرایطی كه تیم‌های آسیایی با تیم‌های بزرگ دیدارهای دوستانه برگزار می‌كنند، تیم ملی فوتبال ایران از رویارویی با كره‌شمالی خودداری می‌كند.

به گزارش نما به نقل از فارس، تیم ملی فوتبال ایران 25 مهر در چهارمین دیدار خود در مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 به مصاف کره‌جنوبی می‌رود و این در شرایطی است که به خواسته کی‌روش بازی دوستانه پیش از این دیدار، با کره‌شمالی لغو شده است.

لغو این بازی در شرایطی است که تیم‌های دیگر آسیایی با برگزاری منظم و هدفمند دیدارهای دوستانه درصدد بالابردن آمادگی خود هستند.

بدون شک برگزاری بازی دوستانه با برزیل یکی از بهترین محک‌ها به شمار می‌رود و قرار است تیم ملی عراق در تاریخ 20 مهرماه (11 اکتبر) با برزیل بازی کند و ژاپن 25 مهرماه‌ به مصاف برزیل برود.

این پیکارهای دوستانه در شرایطی است که تیم ملی ایران نه تنها با تیم‌های ملی قدرتمند جهان بازی نمی‌کند بلکه دیدار خود با تیمی نه‌چندان مطرح همچون کره‌شمالی را هم لغو می‌کند.

پیش از دیدار ایران و لبنان، مدیر رسانه‌ای تیم ملی به نقل از کی‌روش در جواب انتقادها مبنی بر اینکه چرا تیم ملی برابر تیم‌های بزرگ بازی نمی‌کند، گفت چه دلیل دارد تیم ملی قبل از بازی با لبنان به مصاف اسپانیا یا برزیل یا تیم‌های بزرگ برود.

جدا از بازی کردن با بازی نکردن با تیم‌های بزرگ، شکست برابر لبنان نشان داد دیدار آماده‌سازی مقابل اردن هم برای تیم ملی سودمند نبود و شاگردان کی‌روش همان ضعف‌های گذشته را همراه خود داشتند و این البته مقوله جداگانه‌ای است که چرا تیم ملی با وجود این دیدارهای دوستانه ضعف‌هایش را از بین نبرده است.

کی‌روش بحث مالی را مطرح و گفته بود 30 سال باید زحمت کشید تا با تیم‌های قدرتمند بازی کرد اما باید پرسید حالا که خبری از برزیل و ایتالیا و فرانسه و اسپانیا نیست چرا قبل از رویارویی با قدرتمندترین تیم گروه خود (کره جنوبی)، بازی دوستانه‌ با کره‌شمالی که می‌تواند به تیم ملی کمک زیادی کند لغو می‌شود و سرمربی از برگزاری بازی با کره‌شمالی خودداری می‌کند؟

حالا که فرصت برای رویارویی با تیم‌های بزرگ وجود ندارد چرا تیم ملی از اندک فرصت‌های خود برای آماده‌سازی و افزایش روحیه تیمی نزد ملی‌پوشان بهره نمی‌برد؟ و سوال دیگر اینکه چطور تیم‌های ملی دیگر کشورها برنامه‌های بلند مدت یک‌ساله، دوساله و چندین ساله دوستانه خود را اعلام و با برنامه‌ریزی دقیق بدون کوچکترین تغییری دیدارهای خود را برگزار می‌کنند اما ما با بازی با کره شمالی که سبک نزدیک کره جنوبی دارد را لغو می‌کنیم؟ آیا دلیل این موضوع را باید در ترس از باخت که برخی می‌گویند این روزها روی تیم ملی سایه افکنده جستجو کرد؟ آیا تیم ملی و فدراسیون فوتبال راه را درست می‌روند؟

۱۳۹۱/۷/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...