نسخه چاپی

احتمال آتش‌سوزی در جنگل‌های استان گیلان‌

مدیركل هواشناسی گیلان با توجه به وزش باد شمالی در استان از گردشگران و حاشیه‌نشینان جنگل‌های خواست از روشن كردن آتش جداً خودداری كرده و در صورت روشن كردن آتش از خاموش شدن آن اطمینان حاصل كنند.

به گزارش نما ، بهمن کمانگر در گفت‌وگو با تسنیم در رشت، اظهار داشت: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده نفوذ تدریجی سامانه کم فشار و شکل گیری جریانات جنوبی از اواخر وقت امروز پنجشنبه 24 فروردین ماه در منطقه است.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان گفت: در این مدت با توجه به مهیا بودن رطوبت نسبی در بعضی مناطق جلگه‌ای در صبح و شب، وقوع پدیده مه دور از انتظار نیست.

کمانگر اذعان داشت: این سامانه کم فشار اواخر وقت جمعه 25 فروردین ماه از منطقه خارج می‌شود و وزش باد شمالی در بعضی نقاط شدید پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان خاطرنشان کرد: حاشیه‌نشینان جنگل‌ها و گردشگران از روشن کردن آتش در عرصه‌های جنگلی جداً خودداری کنند و در صورت روشن کردن آتش از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند.

وی افزود: بخش‌های مختلف اجرایی استان نظیر مدیریت بحران، مدیریت منابع آب و برق، مدیریت منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، شهرداری‌ها و آتش‌نشانی‌ها، سازمان بنادر و دریانوردی تمهیدات لازم را به‌عمل آورند و توصیه‌های کارشناسی خود را صادر کنند.

۱۳۹۶/۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...