نسخه چاپی

ترامپ: بر كناره‌گیری اسد از قدرت اصراری نداریم

رئیس جمهور آمریكا تاكید كرد واشنگتن بر كنار رفتن بشار اسد ، رئیس جمهور سوریه از قدرت اصراری ندارد.

به گزارش نما ، باشگاه خبرنگاران به نقل از المیادین نوشت: دونالد ترامپ در مصاحبه با روزنامه «وال استریت ژورنال» گفت: ما بر کنار رفتن بشار اسد از قدرت اصرار نداریم و صلح در سوریه در سایه باقی ماندن او در قدرت، غیرممکن نیست. هر چند که تصور چنین چیزی دشوار است و سرآغاز خوبی نخواهد بود. اما من از کلمه غیرممکن استفاده نخواهم کرد.

ترامپ افزود: دولت من، پیش شرطی برای کنار رفتن بشار اسد از قدرت به عنوان بخشی از حل مسالمت آمیز بحران در سوریه ندارد، هر چند که معتقدم چنین اتفاقی بالاخره رخ خواهد داد.

وی مدعی شد: اگر بشار اسد بار دیگر از سلاح شیمیایی استفاده کند، در دادن پاسخ نظامی به آن تردید نخواهم کرد. در مناقشه سوریه دخالت نخواهم کرد، زیرا چنین اقدامی می‌تواند بر برنامه های داخلی آمریکا که بر هزینه کردن منابع برای توسعه زیرساخت هاست، تاثیر بگذارد. آمریکا مسایل داخلی دیگری مهمتر از سوریه دارد و نیازی به ورود به این باتلاق ندارد.

رئیس جمهور آمریکا گفت: دولت من هنوز این مسئله را مشخص نکرده است که آیا روسیه از این مسئله آگاهی داشته است که دمشق برای حمله شیمیایی به خان شیخون برنامه ریزی می کند. بسیاری از مردم معتقدند روسها از این مسئله اطلاع داشتند، زیرا روسها در سوریه حضور دارند.

دونالد ترامپ همچنین تاکید کرد قصد ندارد در فرمان خود درباره ممنوعیت ورود آوارگان سوریه به آمریکا بازنگری کند.

ترامپ پیشنهاد کرد کشورهای عربی حاشیه خلیج (فارس) در ایجاد مناطق امن احتمالی در سوریه مشارکت کنند. اعضای شورای همکاری مقادیر زیادی پول دارند که مقدار زیادی از آن را خرج نمی کنند.

وی در پاسخ به سوالی درباره روابط خود با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: چنین روابطی وجود ندارد. من روابط گرم با رئیس جمهور چین را پس از نخستین دیدار در هفته گذشته، گسترش دادم.

۱۳۹۶/۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...