نسخه چاپی

بارش شدید باران و آب گرفتگی معابر در تبریز

بارش شدید باران در شهر تبریز گرچه خوشحالی مردم به ویژه كشاورزان را در بر داشت اما موجب آب گرفتگی معابر و ایجاد مشكل در تردد شهروندان تبریزی شد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ بارش باران که از روز چهارشنبه گذشته در مناطق مختلف استان آغاز شده است امروز به اوج خود رسید .

بارش این رحمت الهی در تبریز از شب گذشته بیشتر شده و براساس اعلام کارشناسان هواشناسی از امروز بارش‌ها به میزان قابل ملاحظه ای پیش‌بینی می‌شود.

بارش شدید باران بخشی از مناطق جنوبی این کلان شهر را دچار آب گرفتگی کرد و مهرانه رود خشکیده پرآب شد و هرلحظه بر میزان آب آن افزوده می شود .

در این میان بر اساس پیش بینی های کارشناسان اداره کل هواشناسی استان احتمال وزش تند باد شدید در تبریز وجود دارد.
روابط عمومی شهرداری تبریز هم با صدور اطلاعیه ای آمادگی شهروندان را برای مقابله با خطرات احتمالی تندباد در این شهر خواستار شده است .

در این اطلاعیه با اشاره اعلام آماده باش سراسری به پایگاه های آتش نشانی کلان شهر تبریز از طرف ستاد مدیریت بحران اعلام شده است : تندباد پیش رو و بارش های سیلابی که طیّ ساعات آینده آغاز و تشدید می شود احتمال سقوط اشیاء ، شکستن درختان و وارد آمدن خسارات به تاسیسات انتقال نیرو و تاسیسات انتقال شهری را زیادتر کرده است.

روابط عمومی شهرداری تبریز به شهروندان توصیه کرده است از پارک کردن اتومبیل در کنار درختانی که احتمال سقوط به دلیل وزش تند باد دارند و گذاشتن اشیاء سبک در پشت بام ها خودداری کنند.

پیش از این معاون اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از بارش متناوب باران و کاهش دمای هوا در آذربایجان شرقی خبر داده بود.

اشجعی با بیان اینکه نفوذ و فعالیت سامانه بارشی فعالی موجب ابرناکی، وزش باد(گاهی تا شدید)، گرد وغبار، بارش متناوب باران (گاهی بصورت رگبار و رعد و برق) و در نواحی مستعد بارش تگرگ می شود، افزود : کاهش نسبی دما نیز در این روز ها دور از انتظار نیست.

۱۳۹۶/۱/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...