نسخه چاپی

دستگیری 5 داعشی در روز همه پرسی تركیه

خبرگزاری آناتولی تركیه امروز (جمعه) گزارش داد، پلیس شهر استانبول پنج مظنون وابسته به گروه تروریستی داعش را كه قصد انجام یك حمله تروریستی در این كشور در آستانه برگزاری همه‌‍پرسی اصلاحات قانون اساسی را داشتند، دستگیر كرده است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا،‌ آناتولی گزارش داده که سه تن از این پنج مظنون دستگیر شده متهم هستند که برای انجام یک حمله تروریستی در این کشور زیر پرچم گروه تروریستی داعش برنامه‌ریزی کرده‌اند. دو مظنون دیگر نیز که یکی از آنها اصالت تاجیکی دارد، سابقه سفر به "مناطق جنگی" را داشته و عملیات‌هایی را برای داعش انجام داده‌اند.

این در حالی است که داعش عامل دست کم 12 حمله تروریستی علیه اهداف غیرنظامی در ترکیه در ماه‌های اخیر از جمله حمله‌ای در روز آغاز سال نوی میلادی به کلوب شبانه رینا در شهر استانبول با 39 کشته بوده است.

قرار است ترکیه‌ای ها روز یکشنبه آتی در همه‌‍پرسی اصلاحات قانون اساسی این کشور به منظور افزایش اختیارات ریاست جمهوری شرکت کنند. بر اساس دو نظرسنجی که نتایجشان روز پنجشنبه منتشر شد، اکثریت شکننده ای از رای دهندگان به نفع این تغییرات رای می دهند.

در آستانه برگزاری همه‌پرسی اصلاحات قانون اساسی ترکیه تدابیر امنیتی در این کشور تشدید شده است اما شبه نظامیان کرد روز چهارشنبه گذشته مسئولیت یک بمب‌گذاری علیه یک ساختمان پلیس در جنوب شرق ترکیه که سه کشته بر جای گذاشت را بر عهده گرفتند.

۱۳۹۶/۱/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...