نسخه چاپی

كردهای سوری وارد مناطق حومه‌ای "الطبقه" در نزدیكی رقه شدند

به گزارش نما - ایسنا نوشت: نیروهای دموکراتیک سوریه در راستای گام برداشتن در مسیر آزادسازی رقه پس از درگیری‌های شدید با تروریست‌های داعش توانستند وارد اولین محله‌ها در حومه شهر الطبقه در نزدیکی شهر رقه شوند.

به گزارش خبرگزاری "هاوار"، نیروهای دموکراتیک سوریه توانستند شب گذشته به مسافت ۱.۵ کیلومتر به سمت شهر الطبقه پیشروی کنند.

بعد از درگیری‌های شدید میان تروریست‌های داعش و نیروهای کرد سوری، این نیروها توانستند وارد نخستین محله از محله‌های شهر الطبقه از محور غرب و شرق شوند.

نیروهای دموکراتیک سوریه توانستند طی این عملیات ۱۰ تن از تروریست‌ها را از پای درآورند و به مقادیر زیادی سلاح و تجهیزات دست یابند. ائتلاف بین‌المللی ضد داعش از این نیروها در این عملیات حمایت می‌کند.

دیده بان حقوق بشر سوریه نیز امروز گزارش داد، نیروهای کرد سوریه توانستند با حمایت ائتلاف ضد داعش وارد حومه غربی شهر الطبقه مهمترین شهر استان رقه، پایتخت خلافت خودخوانده داعش شوند.

این دیده‌بانی افزود: این تحول در پی تسلط نیروهای کرد بر بخش‌های وسیعی از حومه الاسکندریه، عاید صغیر واقع در جنوب شرق و غرب شهر الطبقه بوده است.

به گفته دیده بان حقوق بشر سوریه درگیری‌های شدید از شب گذشته در جریان است و آن در پی حمله نیروهای کرد به این دو منطقه بود.

این حمله در راستای عملیات "خشم فرات" است که نیروهای دموکراتیک سوریه مورد حمایت ائتلاف آن را از دوم نوامبر آغاز کردند.

ورود نیروهای کرد به حومه شهر الطبقه بعد از هفته‌ها درگیری و انتقال درگیری‌ها از کرانه شمالی رود فرات به کرانه جنوبی رود است آنهم بعد از اینکه نیروهای آمریکایی با مشارکت نیروهای کرد دست به عملیات هلی برن در منطقه الکرین واقع در پنج کیلومتری غرب الطبقه زدند.

۱۳۹۶/۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...