نسخه چاپی

چهره سال انقلاب اسلامی درگفتگو با نما مطرح كرد:

برگزاری مسابقه هولوكاست عصبانیت نتانیاهو را به دنبال داشت

عکس خبري -برگزاري مسابقه هولوکاست عصبانيت نتانياهو را به دنبال داشت

كاریكاتوریست برگزیده چهره سال انقلاب اسلامی گفت:مسابقه بین الملل هولوكاست خشم رژیم صهیونیستی وشخص بنیامین نتانیاهو را به دنبال داشت ،به گونه از طریق نظام سلطه در تلاش بود تا به هر نحوی جلوی فعالیت ما رابگیرند.

در مراسمی که در حوزه هنری برگزار شد،سید مسعود شجاعی طباطبایی کاریکاتوریست و دبیر جشنواره بین المللی هولوکاست به عنوان چهره برتر انقلاب اسلامی در سال 95 نیز انتخاب شد.
شجاعی طباطبایی در مصاحبه با خبرنگار نما در خصوص این انتخاب از سوی حوزه هنری گفت: فعالیت عمده ما در سال گذشته، مسابقه هولوکاست بود،هولوکاست در واقع شاکله مبحثی از اتفاقاتی است که رژیم صهیونیستی بر اساس آن فلسطین اشغالی را به تصرف خود درآورد،وتبعات جنگ جهانی دوم را سرزمینی داد که در واقع هیچ نقشی در جنگ جهانی نداشت و هزاران کیلومتر دورتر از آن اتفاق افتاده بود و اگر قرار بود غرامتی هم داده شود باید از مسبب آن که آلمان بود این غرامت گرفته شود.
این کاریکاتوریست برجسته کشور در خصوص ابعاد جهانی این جشنواره تصریح کرد: علی رغم اینکه تلاش بسیاری صورت گرفت تا جلوی فعالیت ما گرفته شود،اما به خوبی توانستیم در فضای مجازی منطقی ارائه دهیم که از سوی فرهیختگان 50 کشور دنیا پذیرفت شود و بسیار خوشحالم که توانستم به عنوان یک عضو کوچک این گروه تاثیر گذار باشم.
قابل ذکر است که شجاعی طباطبایی چهره سال هنر انقلاب در سال 95 جایزه خود را به خانواده شهید مدافع حرمی که در کشور لبنان دفن شده است، تقدیم کرد.
همچنین در این مراسم از خانواده های زنده یادان «سعید کشن فلاح» مدرس تئاتر، زنده یاد «حمید سبزواری» پدر شعر انقلاب و«احمد عزیزی»شاعر آیینی تجلیل شد.
فرزند مرحوم سبزواری در مصاحبه با خبرنگار نما در خصوص اینکه آیا تمامی آثار زنده حمید سبزواری به نگارش در آمده است یا خیرگفت:تعدای از اشعار پدرم هنوز به جمع آوری نشده است که به مرحله چاپ برسد.البته ما تا حدودی بسیاری از این اشعار را جمع آوری کرده ایم که در کل نیاز به مساعدت دوستان شاعر پدر این زمینه داریم.
محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری هم در این مراسم در سخنانی تصریح کرد: 10 شاخص برای انتخاب افراد منتخب چهره سال هنر انقلاب اسلامی وجود داشت که به 3 شاخص آن اشاره می کنم. 1) باید تمامی آثار در حوزه گفتمان انقلاب اسلامی نه از وجه تاریخ نگاری بلکه شاخص هایی همانند عدالت، آزادی باشند. 2) نوع تاثیرگذاری آثار در جامعه 3) جریان سازی که راه انداختند.
رئیس حوزه هنری افزود: جشنواره کاریکاتور هولوکاست در شرایط ویژه‌ای برگزار شد که از جهتی نشان دهنده این بود که ادبیات و هنر ما بعد بین‌المللی پیدا کرده است.
مومنی شریف اظهار کرد: انشالله جوانان ما در کنار بزرگان فرهنگ و هنر تلاش کنند استانداردها را بالا ببرند. امیدوارم بتوانیم از هنر افرادی همانند روح الامین، محمدحسین مهدویان، مفیدی کیا، بهروز شعیبی، نقویان و غیره... که سرمایه بزرگ کشور هستند، بهره مند شویم.
وی ادامه داد: ادبیات انقلاب چه در خارج از کشور و چه در داخل رونقی خوبی دارد. زمانی که سخن از انقلاب اسلامی و آرمان های آن می شود مطمئنا چون از فطرت انسانها برخواسته است بر دل هم می نشیند. ما از نعمتی برخوردار هستیم که دیده بان فرهنگ و هنر، اتفاقات مهم را پی گیری می کند.
رئیس حوزه هنری به کارهای مهم انجام شده در سال قبل اشاره کرده و گفت: خوشبختانه در سال گذشته هنرمندان خوش درخشیدند، ادبیات بازار خوبی داشت و مخاطب جدید پیدا کرد و شاهد جوانانی در این عرصه بودیم که نشان دهنده راه مقدس انقلاب اسلامی هستند و این اصلا شعار و آرزو نیست بلکه حقیقتی کاملا مشهود است.
در مراسم اختتامیه هفته هنر انقلاب «سید مسعود شجاعی طباطبایی» از میان ۵ نامزد نهای به عنوان چهره هنر انقلاب در سال ۹۵ شناخته شد.
محمدرضا بایرامی برای رمان «لم یزرع»، حمید حسام برای کتاب «وقتی مهتاب گم شد»، حسن روح‌الامین برای مجموعه آثاری که در بخش هنرهای تجسمی با محوریت عاشورا و انقلاب ، بهناز ضرابی‌زاده برای کتاب «گلستان یازدهم»، محمدحسین مهدویان نویسنده و کارگردان فیلم «ایستاده در غبار» و ابراهیم حاتمی کیا به جهت کارگردانی فیلم بادیگارد از نامزدهای انتخاب چهره سال هنر انقلاب بودنند که در نهایت شجاعی این تندیس را از آن خود کرد.
گفتنی است که هفته هنر انقلاب اسلامی هر ساله همزمان با شهادت سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی با هدف پاسداشت هنرمندان و فعالیت‌های فرهنگی هنری با موضوع انقلاب اسلامی در سراسر کشور در حال برگزار می شود.

۱۳۹۶/۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...