نسخه چاپی

كلاس‌های بعدازظهر بازدهی بیشتری دارند

محققان دانشگاه نوادا معتقدند یادگیری دانشجویان در ابتدای روز وضعیت خوبی ندارد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: محققان دانشگاه نوادا معتقدند یادگیری دانشجویان در ابتدای روز وضعیت خوبی ندارد.

در این تحقیق مشخص شد که به طور معمول یادگیری دانشجویان در فاصله ساعت 11 تا 21:30 در بیشترین میزان خود قرار دارد و به همین دلیل این دانشگاه اکثر کلاس‌های خود را در این فاصله زمانی برگزار خواهد کرد.

در این پژوهش تعدادی از دانشجویان سال اول و دوم مورد مطالعه و آزمایش‌های تجربی و عصبی قرار گرفتند تا مدل یادگیری هر یک از آنها مشخص شود تا بوسیله این مدل بهترین زمان برای یادگیری هر یک از آنها مشخص شود.

پیش از این نیز تحقیقاتی در مقطع دبیرستان انجام شده بود که نشان می‌دهد با دیرتر برگزار شدن کلاس‌ها، بهره‌وری دانش‌آموزان بهتر می‌شود و حال محققان دانشگاه نوادا موفق شدند نشان دهند که این موضوع در رابطه با دانشجویان نیز صدق می‌کند.

بررسی‌های این تیم تحقیقاتی نشان‌ می‌دهد از نظر بیولوژیک، جوانان دو ساعت دیرتر نسبت به بزرگسالان آماده آغاز فعالیت‌های خود در طول روز هستند و در صورتی که این موضوع در آغاز کار مدارس و دانشگاه‌ها لحاظ شود میزان بهره‌وری بهبود چشمگیری خواهد یافت.

دکتر پائول کلی محقق ارشد این تحقیق گفت: در بسیاری از مراکز دانشگاهی کلاس‌ها از ساعت 9 آغاز می‌شوند در حالیکه نتایج تحقیقات نشان می‌دهد بهترین ساعت برای آغاز کلاس‌های درس دانشگاه حدودا 11 صبح است.

در متن گزارش این تحقیق آمده است: مهمترین آسیبی که همزمانی آغاز کار بزرگسالان و تحصیل جوانان در پی دارد عدم استفاده کامل از مطالب و به تبع آن عدم کسب نتایج مطلوب است. کلاس‌های درسی به جای اینکه از صبح زود آغاز شوند و تا عصر به پایان برسند بهتر است که از ظهر آغاز شده و تا شب ادامه داشته باشند.

۱۳۹۶/۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...