نسخه چاپی

اژه ای: برای اعدام قاچاقچیان تابع قوانین هستیم

سخنگوی دستگاه قضا خاطرنشان كرد: برای اعدام قاچاقچیان طبق مقررات و قوانین عمل خواهیم كرد و در برابر آدم ربایان، متجاوزین به عنف و یا مجرمانی كه دست به اقدامات تروریستی و قاچاق مواد مخدر دست می‌زنند نرمش نشان نخواهیم داد.

به گزارش نما به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در صد و دهمین نشست خبری با اصحاب رسانه به مواردی از جمله زمین،‌ آب، خاک، بهداشت، غذا و سایر چیزهایی که مدعی‌العوم وارد آن شده اشاره و اظهار داشت: در سال 92 و 93 عمدتاً روی زمین و آب متمرکز بودیم.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: در سال 95 علاوه بر آب و تصرفات در رابطه با سلامت مردم، هوا و بهداشت نیز ورود کردیم و هم معاونت پیشگیری و هم دادستان‌های کل و مراکز استانی و شهرستان‌ها نیز در این قضیه ورود کرده‌اند و اقدامات خوبی نیز انجام شد.

اژه‌ای ادامه داد: رفع تصرفات زمین‌ها و حمایت‌هایی که از بخش خصوصی شد تا کارخانه‌ها تعطیل نشود از جمله مواردی بود که گزارش‌های خوبی در این زمینه به ما رسیده است.

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران درباره انتقادات تند برخی از مدعیان حقوق بشر نسبت به عملکرد دستگاه قضایی کشورمان گفت: متأسفانه امروز کسانی مدعی حمایت از حقوق بشر هستند که آدم خجالت می‌کشد حتی سخن آنها را بشوند مثلا شاهد بودید که آقای ترامپ به عنوان حمایت از حقوق بشر برخلاف تمام موازین بین المللی به یک کشور حمله کرد و این درحالی است که شب گذشته شاهد بودیم تروریست های سوریه چه بلایی برسر مردم آواره این کشور و زنان و بچه های آنها آوردند و با بی رحمی آنها را به خاک و خون کشیدند ولی آیا هیچ یک از این مدعیان دروغین واکنشی نشان داد؟

محسنی‌اژه ای ادامه داد: لذا با توجه به این موارد ما در مواضع خود مصمم هستیم و هیچگاه در مقابل تروریست‌ها، جنایتکاران و مجرمین مواد مخدر نرمشی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به انتقاد برخی ها از اعدام برخی مجرمین افزود: مثلا اخیرا در بندرعباس دو نفر به نام‌های بهروز شیرین‌زبان و محمد نورملاح اعدام شدند که جرم آنها حمل و جابجایی دو هزار و 350 کیلوگرم تریاک، 220 کیلوگرم حشیش و سه هزار و 900 کیلوگرم هروئین بود. یا در کرمان دو نفر به نام های عبدالحمید حسین زهی و فرامرز کوهکن اعدام شدند که در قالب باند زنجیره‌ای قاچاق مواد مخدر فعالیت می‌کردند و از آنها یک هزار و 609 کیلوگرم تریاک کشف شده بود یا در کرج فردی محکوم شده است که 345 کیلوگرم تریاک و 176 کیلوگرم مرفین از وی کشف شده است. و یا در استان مرکزی فردی اعدام شد که در روز روشن 8 نفر را به قتل رساند لذا در برابر این افراد به غیر از اعدام چه می‌شود کرد و در برابر هزاران خانواده ای که به تباهی کشیده شده اند چه می‌توان گفت.

سخنگوی دستگاه قضا خاطرنشان کرد: به هرحال ما طبق مقررات و قوانین عمل خواهیم کرد و در برابر آدم ربایان، متجاوزین به عنف و یا مجرمانی که دست به اقدامات تروریستی و قاچاق مواد مخدر دست می‌زنند نرمش نشان نخواهیم داد.

۱۳۹۶/۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...