نسخه چاپی

تحقیر دولت های اروپایی توسط یك شركت دارویی

یك شركت بین المللی بزرگ تولید كننده دارو چند دولت اروپایی را تهدید كرد در صورت عدم صدور مجوز افزایش قیمت، به منظور افزایش قیمت داروها در بازار، انبارهای خود را تخریب می كند.

به گزارش نما ، فارس به نقل از اسپوتنیک نوشت: به تازگی فاش سده است شرکت بین المللی بزرگ آسپن فارمسوتیکالز آفریقای جنوبی، که در زمینه تولید داروهای درمان سرطان فعال است، در مذاکرات خود با مقامات سازمان ها و وزارت خانه های بهداشت و درمان کشورهای ایتالیا، اسپانیا، انگلیس و ولز آنها را تهدید کرد در صورت عدم صدور مجوز برای افزایش قیمت داروهای این شرکت و تنها به منظور افزایش قیمت داروها، انبارهای این داروها را تخریب خواهد کرد.

داروهایی که توسط این شرکت تولید می شوند شامل لوکران برای درمان سرطان خون، ملفالان برای درمان سرطان تخمدان، و برخی دیگر از داروهای ضد سرطان هستند که برای ادامه زندگی بیماران بسیار حیاتی هستند.

بر اساس ایمیل فاش شده یکی از کارمندان آسپن،‌ این شرکت توانسته است قیمت داروهای خود در این کشورهای اروپایی افزایش دهد.

این افزایش قیمت بر اساس یک خلاء قانونی در نحوه قیمت گذاری دارو در سطح اروپا رخ داده به گونه ای که در صورتی که مدت زمان حق انحصار تولید یک دارو برای شرکت تولید کننده منقضی شود، قیمت دارو باید به کمترین میزان ممکن در بازار کاهش یابد اما در صورتی که رقیبی برای تولید این دارو برای شرکت تولید کننده وجود نداشته باشد این شرکت می تواند قیمت محصول خود را تا حد ممکن افزایش دهد.

بر اساس آنچه برملا شده است شرکت آسپن در سال 2013 دولت ایتالیا را تهدید کرده است در صورتی که مجوز افزایش 2100 درصدی قیمت محصولات دارویی در طول سه ماه برای این شرکت صادر نشود صادرات این محصول به ایتالیا را متوقف می کند.

۱۳۹۶/۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...