نسخه چاپی

تظاهرات ضدصهیونیستی مردم جولان اشغالی

صدها شهروند سوری مقیم جولان اشغالی به مناسبت سالگرد خروج نظامیان فرانسوی از خاك سوریه در شهرك مسعده تظاهرات كردند و علیه اشغالگران صهیونیست شعار دادند.

به گزارش نما ، خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: روز دوشنبه صدها شهروند سوری مقیم جولان اشغالی به مناسبت سالگرد خروج نظامیان فرانسوی از خاک سوریه در سال 1946 در شهرک مسعده تظاهرات کردند و علیه اشغالگران صهیونیست شعار دادند.
تظاهرکنندگان در حالی که پرچم های سوریه و پرچم دروزی ها و عکس هایی از بشار اسد رئیس جمهور سوریه را در دست داشتند شعار می دادند «خدا سوریه را حفظ کند» و «مرگ بر اشغالگر».
روز 17 آوریل در سوریه به عنوان سالگرد خروج آخرین نظامی فرانسوی از خاک این کشور در سال 1946 جشن گرفته می شود.

هیئتی به نمایندگی از فلسطینی های مقیم مناطق اشغالی 1948 به منظور اعلام همبستگی با دولت سوریه و ساکنان جولان اشغالی در این مراسم شرکت کرد. همچنین هیئتی به نمایندگی از ساکنان شرق بیت المقدس نیز در این مراسم حضور یافت.
از زمان جنگ ژوئن 1967 اسرائیل حدود 1200 کیلومتر مربع از خاک جولان سوریه را در اشغال خود دارد و در سال 1981 این مناطق را به خاک خود ضمیمه کرد ولی جامعه بین المللی این اقدام را به رسمیت نشناخته است. سوریه همچنان کنترل 500 کیلومتر مربع از منطقه جولان را در اختیار دارد. جمعیت جولان هم اکنون 31 هزار نفر است که این جمعیت در ژوئن 1967 حدود 150 هزار نفر بود.

۱۳۹۶/۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...