نسخه چاپی

۸ نفر از مفقودان سیل اخیر هنوز پیدا نشده‌اند

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینكه ۳۴ نفر در روز شنبه پیدا شدند، گفت: تا دیروز عصر مجموعاً آخرین اطلاعات یافتن ۳۴ نفر است كه ۸ نفر هنوز مفقود هستند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، محمدصادق پورمهدی عصر امروز در جلسه مشترک ستاد بحران آذربایجان شرقی با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه بر اساس اطلاعیه هواشناسی، مدیریت بحران استان از رسانه‌ها اطلاعیه‌های لازم را صادر کرد اظهار کرد: چهارشنبه 26 فروردین ماه 96 در اطلاعیه صادر شده هشدارهای لازم صادر شد که روز جمعه نیز اطلاعیه دوم برای هشدار افزایش شدت بارندگی‌ها از صداوسیما اعلام شد.

وی با بیان اینکه بارندگی روز جمعه تمام استان را فرا گرفته بود، افزود: بیشترین بارندگی در تبریز بود که رودخانه تلخه رود طغیان کرد و آب‌گرفتگی زیادی در مناطق مختلف اعلام شد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: مدیریت بحران با فرمانداران در ارتباط بود، ساعت 7 عصر از آذرشهر خبرهایی به تبریز ارسال شد که در آذرشهر رودخانه‌ای طغیان کرد و در عجب‌شیر هم بخشی از روستا زیر آب رفت.

پورمهدی با اشاره به اینکه استاندار دستور دادند که اکیپ مدیریت بحران به عجب‌شیر و آذرشهر اعزام شد و سایر شهرستان‌ها هم مرتب بررسی می‌شد، خاطرنشان کرد: فرماندار آذرشهر در تماسی که با من داشت اعلام کرد که عده‌ای در کنار رودخانه ایستاده‌اند و تماشا می‌کنند و سیل هم در حال شدت گرفتن است ولی مردم حاضر به متفرق شدن نیستند.

وی با بیان اینکه همکاران راهداری و پلیس در اطراف پل حضور داشتند تا مردم را که اتراق کرده بودند از صحنه‌ای که امکان تشدید سیل وجود داشت دور کنند، ابراز داشت: تعدادی نرفتند و در تماس تلفنی که مدیران شهرستان و فرماندار با من داشتند گفتم که «به زور متوسل شوید».

معاون استاندار با اشاره به اینکه از روستای چنار هم گزارش رسید که 17 تا 18 نفر مفقود شدند و در آذرشهر 6 تا 7 خودرو را آب با سرنشینانش با خود برد، افزود: دستورات لازم برای امدادرسانی و جست‌وجوی مفقودان صادر شد و از ارتش و سپاه و هلال احمر کمک خواستیم.

پورمهدی با بیان اینکه از محل حادثه آذرشهر تا دریاچه ارومیه 5 تا 6 کیلومتر فاصله وجود داشت که جست‌وجو آغاز شد، اظهار کرد: در عجب‌شیر هم 50 کیلومتر تا دریاچه فاصله وجود داشت که در کل این مسیر جست‌وجوها ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه در روز نخست 37 نفر مفقودی اعلام شد، ادامه داد: شنبه تا آخرین ساعات تعداد مفقودان به 42 نفر رسید که 5 نفر از آنها از عوامل نیروی انتظامی بودند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه 34 نفر در روز شنبه پیدا شدند، ابراز داشت: تا دیروز عصر مجموعاً آخرین اطلاعات یافتن 34 نفر است که 8 نفر هنوز مفقود هستند.

پورمهدی با تاکید بر اینکه در مدیریت بحران مشکلاتی داریم که باید ریشه‌ای حل شود، ابراز داشت: ساخت‌وسازهایی در بستر رودخانه انجام شده که متأسفانه خدمات آب و برق و تلفن و... ارائه کرده‌ایم درحالی که این روند هم تنها در استان ما نیست و به معضل اصلی در کل کشور تبدیل شده و باید ریشه‌ای حل کنیم.

۱۳۹۶/۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...