نسخه چاپی

مهمترین اتفاق‌های خوب اقتصاد به روایت خوانساری

رییس اتاق بازرگانی تهران گفت:« آمار ارائه شده از تورم و تك نرخی شدن آن یكی از اتفاق خوب اقتصادی كشور بود.»

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاين، در اولين نشست سال ٩٦ هيات نمايندگان اتاق تهران،مسعود خوانساری، رييس اتاق بازرگاني تهران با اشاره به تراز تجاری مثبت در سال گذشته،اظهارداشت: مثبت شدن این تراز نشانه خوبی است و خوشبختانه برای دومین سال متوالی می توانیم بدون اتکا به نفت صادرات خوبی داشته باشیم.

خوانساري به شاخص رشد اقتصادی در سال ۹۵ اشاره کرد و گفت: اگرچه در سال ۹۴ رشد اقتصادی صفر و یا کمتر بود اما دستیابی به رشد مثبت اقتصادی حرکت خوبی بود و امیدواریم سال ۹۶ هم این رشد ادامه داشته باشد.

رييس اتاق بازرگاني افزود: تولید ناخالص ملی در سال ۹۵ به حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان رسيد و بعد از ۵ سال رشد منفی ما توانستیم در سال ۹۵ به رقم سال ۹۰ برسیم.
خوانساري عنوان كرد: در خصوص شاخص اشتغال، حدود ۶۱۵ هزار اشتغال ایجاد شد؛ در اين زمينه تلاش شد اما میزان اشتغال ایجاد شده نتوانست از جمعیت بیکار کم کند،با این حال امیدواریم روند رشد شاخص‌های اقتصادی هم در دولت دوازدهم ادامه داشته باشد.

خوانساری به مصوبه قبول اظهارنامه مالیاتی بنگاه های کوچک اشاره کرد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه این موضوع که علی الراس را منتفی کردند و از اختیارات سازمان مالیات بود در راستای حمایت از بخش خصوصی صورت گرفت و بسیار اتفاق خوبی بود.

خوانساری تصریح کرد: در سال جدید ما موضوع انتخابات ریاست جمهوری را پیش رو داریم که اتاق بازرگانی حمایت از هیچ کاندیدایی را به صلاح ندانسته و برای بخش خصوصی و اقتصاد کشور مفید نمی داند.
وی افزود: اما بهترین زمان برای اعلام خواسته ها و مطالبات بخش خصوصی است. ما بیانیه خود را در کوتاه ترین زمان ممکن آماده می کنیم و امیدواریم کاندیداهای ریاست جمهوری نظرات بخش خصوصی را مد نظر داشته و اعلام نظر کنند.

۱۳۹۶/۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...