نسخه چاپی

ائتلاف عربی ۲۰۰ واحد صنعتی یمن را تخریب كرد

تحقیقی میدانی حاكی از آن است كه ائتلاف عربی حمله‌كننده به یمن به صورت سازماندهی شده تأسیسات صنعتی این كشور را هدف قرار می‌دهد و تاكنون حدود ۲۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در یمن از بین رفته‌اند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، شبکه «المسیره» تحقیقی میدانی درباره تخریب سازمان‌یافته تاسیسات تجاری و صنعتی یمن و تبعات این موضع انجام و تأکید کرده حدود 200 عدد از تاسیسات تولیدی و صنعتی از بین رفته و خط تولید بسیاری از کارخانه‌ها در نتیجه محاصره و حملات متوقف شده است.



بر اساس این گزارش، ائتلاف عربی به رهبری عربستان، هدف قرار دادن تاسیسات و کارخانه‌‌های تولید مواد غذایی ، پزشکی و نیز آهن و ساختمان‌سازی در مقدمه کار خود قرار داده است ؛ از جمله آن حمله به کارخانه سیمان عمران است که منجر به بیکار شدن 1500 کارگر شده ؛ برآوردها حاکی از آن است که حدود 54 هزار نفر در نتیجه حمله به این کارخانه و توقف تولید آن متضرر شده‌اند.



این‌ خسارت‌های مالی علاوه بر خسارت‌های جانی در نتیجه حمله به این کارخانه است؛ در این حمله 15 نفر از جمله چند مهندس کشته و حدود 45 تن دیگر زخمی شدند.



در ادامه این تحقیق میدانی که نقل از «عبدالاله شیبان» معاون وزیر صناعت و تجارت یمن آمده است: خسارت‌ها از بحث اقتصادی بسیار بالاتر رفته و (این حمله) تاثیر بسیاری در وضعیت اجتماعی و تولید گذاشته است؛ هزاران کارگر فرصت‌های کاری خود را از دست داده‌اند، در بسیاری از تاسیسات تولیدی بسته شده و بسیاری از خطوط تولید تاسیسات متوقف شده است و همه اینها در وهله اول به محاصره اقتصادی بازمی‌گردد.



حمله ائتلاف عربی به یمن وارد سومین سال خود شده است و هزاران تن در این حمله کشته و زخمی شده‌اند.

۱۳۹۶/۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...