نسخه چاپی

ییلدریم: مجادلات بر سر نتایج همه‌پرسی باید پایان یابد

نخست‌وزیر تركیه با بیان اینكه مردم كشورش اراده خود را در همه‌پرسی نشان دادند، از بازگشت اردوغان به حزب عدالت و توسعه خبر داد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، «بینالی ییلدریم» نخست وزیر ترکیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد بعد از مشخص شدن نتایج همه‌پرسی تغییر قانون اساسی، اراده مردم مشخص شده و مجادلات باید بر سر آن باید پایان یابد.



ییلدیریم با اشاره به تغییر یکی از بندهای قانون اساسی تاکید کرد «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه به زودی جایگاهش در حزب «عدالت و توسعه» (آ.ک.پ) را باز خواهد یافت.



به نوشته خبرگزاری «رویترز» وی همچنین تاکید کرد شایعاتی که حول بی‌قانونی‌ها در همه‌پرسی پخش شده، تلاش‌های بیهوده‌ای برای تشکیک در نتیجه آن بوده و همگان مخصوصا اپوزسیون باید به خواست مردم احترام بگذارند.



دولت ترکیه روز گذشته (یکشنبه) همه‌پرسی تغییر قانون اساسی و تغییر نظام از پارلمانی به ریاستی را برگزار کرد که طبق آنچه اعلام شده، 51.2 درصد رای مثبت و 48.8 رای منفی داده شد.



در ساعت پایانی این همه‌پرسی بود که هیئت انتخابات ترکیه تصمیم گرفت برگه‌هایی که مهر تایید شعب را نداشتند شمارش کرده و در آرای صحیح بحساب آورد. تعداد این برگه‌ها حدود 1.5 میلیون رای بود.

۱۳۹۶/۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...