نسخه چاپی

روسیه: غرب نتوانست ادعای شیمیایی علیه سوریه را ثابت كند

به گزارش نما - ایرنا نوشت: روسیه اعلام کرد که کشورهای غربی با گذشت دو هفته از حادثه خان شیخون نتوانسته اند هیچ گونه مدرکی برای اثبات ادعای خود علیه دولت سوریه ارائه کنند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: تنها مدرک در باره حادثه خان شیخون دو فیلم ویدئویی است که در آن صحنه هایی از حادثه شیمیایی به تصویر کشیده شده است.
شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه روز سه شنبه به نقل از ژنرال ایگور کوناشنکوف گفت: این فیلم های ویدئویی را گروه غیردولتی سوری به نام «کلاه کاسکت های سفید» تهیه کرده است.

وی افزود: حتی یک نفر از مصدومان یا به اصطلاح قهرمانان نجات دهنده آسیب دیدگان حادثه شیمیایی خان شیخون خارج از این دو فیلم در شبکه های تلویزیونی آمریکایی یا اروپایی نشان داده نشدند.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: هنوز در شهر خان شیخون و محلی که گفته می شود بمب شیمیایی اصابت کرده، مناطق امن تر برای خروج مردم از محدوده حادثه دیده تعیین نشده است.

کوناشنکوف افزود: وضعیت عادی در شهر خان شیخون جریان دارد و هیچ درخواستی از طرف ساکنان محلی یا حتی به اصطلاح امدادگران برای مداوا نزد پزشکان متخصص انجام نگرفته است.
وی ادامه داد: شمار کارشناسانی که واقعه شیمیایی در خان شیخون را زیر سئوال می برند و پرسش های واضح در این باره می پرسند، در حال افزایش است.
مقام نظامی روس خاطرنشان کرد: کارشناسان با تجربه سوال می کنند، چگونه امدادگران از گروه «کلاه کاسکت های سفید» بدون ماسک و لباس های ویژه ضدسلاح شیمیایی، توانستند این همه مدت طولانی در محل اصابت بمب های شیمیایی فعالیت کنند و آسیب نبینند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: این پرسش های کارشناسان حرفه ای، استدلال غربی ها مبنی بر حمله شیمیایی به خان شیخون که بدون هر گونه تحقیقات واقعی و بی طرفانه دولت سوریه را مسئول آن معرفی کردند، بی اثر و خنثی می کند.
15 فروردین ماه منابع وابسته به گروههای مسلح ضدسوری از وقوع حمله شیمیایی در شهر خان شیخون واقع در جنوب استان ادلب خبر دادند و بدون ارائه دلیل و مدرکی، سوریه را متهم به پرتاب بمب شیمیایی کردند.
رسانه ها به استناد منابع خبری ضددولتی سوریه، شمار قربانیان حادثه شیمیایی خان شیخون را 100 کشته و 400 زخمی اعلام کردند.
دمشق نیز با رد این ادعا، ضمن اشاره به نابودی تمامی جنگ افزارهای شیمیایی خود بنا به تائید کارشناسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی، این اقدام را دسیسه جویی برای انجام حمله خارجی به سوریه خواند و همراه روسیه و ایران خواستار انجام کارشناسی دقیق و بی طرفانه شد.

۱۳۹۶/۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...