نسخه چاپی

تاثیر كاهش ساعات كاری بر وضعیت سلامت

یك پژوهش جدید نشان می‌دهد كه كارمندانی كه ساعات كاری كمتری دارند، از سلامتی بیشتری برخوردار هستند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که کارمندانی که ساعات کاری کمتری دارند، از سلامتی بیشتری برخوردار هستند.

در این پژوهش مشخص شد که این افراد کمتر دچار بیماری می‌شوند که همین امر منافع مالی زیادی را برای کمپانی‌ها و کارفرمایان آنها در بر خواهد داشت.

ایده استراحت بیشتر برای کارمندان و صرف زمان کمتر در اداره بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفته و کارشناسان می‌گویند که به زودی به واقعیت تبدیل خواهد شد.

محققان در این پژوهش جدید نشان داده اند که ساعت کاری کارمندان باید از 8 ساعت به 6 ساعت تغییر کند.

این پژوهش پس از انجام یک طرح آزمایشی در سوئد انجام شد که در آن شیفت‌های کاری از 8 ساعت به 6 ساعت کاهش یافته بود.

این طرح دو ساله که در یک خانه سالمندان انجام شد نشان داد که کار زیاد کارکنان باعث شده تا آنها از سلامتی کمتری برخوردار باشند.

به همین دلیل کارفرمایان ناچار به استخدام 17 کارگر بیشتر شدند که این امر هزینه 12 میلیون کرونی(1 میلیون پوندی) را برای آنها در پی داشت.

پس از کم شدن ساعات کاری، این کارمندان کمتر خسته و بیمار شده و انرژی بیشتری در زمان رسیدن به خانه و برای انجام فعالیت های مختلف داشتند.

این پژوهش نشان داد پرستارانی که شش ساعت در روز کار می‌کردند 4.7 درصد کمتر بیمار شده و کمتر به صورت غیر منتظره مجبور به ترک کار و صرف هزینه‌های هنگف برای مسائل درمانی می‌شدند.

محققان همچنین می‌گویند که ساعات کاری کمتر سبب شد تا آنها در حین ساعات اداری دقت و نظارت بیشتری بر روی کار خود و در مراقبت از سالمندان و بیماران داشته باشند.

۱۳۹۶/۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...