نسخه چاپی

خواننده سرودهای انقلابی در كما+عكس

عکس خبري -خواننده سرودهاي انقلابي در کما+عکس

مهرداد كاظمی - خواننده سرودهای انقلابی - در كما به سر می‌برد.

به گزارش نما، خواننده «ياردبستاني» با اعلام اين مطلب به ايسنا، مهرداد كاظمي در حال حاضر در سي سي يو بستري است و در حالت كما قرار دارد.

او ادامه داد: مهرداد بيماري خاصي نداشت، اما يكباره دچار مشكل تنفسي شد و در حال حاضر يك هفته‌اي مي‌شود كه در بيمارستان بستري شده است.

جم با اشاره به بيماري ريوي اين هنرمند، اظهار كرد: حال مهرداد اصلا خوب نيست، اما از مردم مي‌خواهم كه در هفته دفاع مقدس برايش دعا كنند.

مهرداد كاظمي در سال 1330 در تهران متولد شد و در زمان تحصیل به ويژه در دوران ابتدایى در مدرسه، قرآن و سرود ‌مي‌خواند و همواره مورد تشویق و محبت مربیان و همكلاسي‌هایش قرار مي‌گرفت.

او در دوران متوسطه، با حضور تعدادي از همكلاسي‌هایش اركسترى تشكیل داد و در مسابقات هنرى دبیرستان‌ها و اردوهاى منظریه و رامسر شركت و مقام‌هایى كسب كرد.

كاظمى كمتر از 16 سال داشت كه در امتحان ورودى رادیو و تلویزیون شركت كرد و قبول شد و به این مركز راه یافت و پس از طى كلاس‌هایى موفق شد تا از طریق امتحان وارد وزارت فرهنگ و هنر وقت شود و تحت تعلیم استادان موسیقى ایرانى و خارجى قرار گیرد.

او پس از چندى به عنوان سولیست گروه كر و اركسترهاى فرهنگ و هنر مشغول كار شد و از سال 1350 به مدت چهار سال نزد زنده ياد ادیب خوانسارى بهره گرفت و پس از آن وارد هنرستان عالى موسیقى شد و براي چهار سال ديگر نزد محمود كریمى شاگري كرد.

كاظمي براي دو سال در كنار محمدرضا شجریان آموزش ديد و در ادامه تلاش‌هايش موفق به دریافت درجه‏ دكتراى افتخارى ارزشیابى هنرى شد.

او با اجراى قطعه «اى ساربان» از ساخته‏‌هاى حسن ریاحي، بار ديگر درخشيد. از ديگر كارهاى او باید از آلبوم «بهاران» ياد كرد كه كاري گروهى و حاصل ده سال موسیقى بعد از انقلاب اسلامي است.

۱۳۹۱/۷/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...