نسخه چاپی

پیشنهاد روسیه برای فروش پدافند هوایی به سوریه

به گزارش نما - ایرنا نوشت: روسیه اعلام کرد که برای فروش سامانه های پدافند هوایی به سوریه آمادگی دارد و این جنگ افزارها دفاعی بشمار می رود که نقض کننده مصوبات شورای امنیت سازمان ملل نیست.

رئیس کمیسیون دفاعی و امنیت شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) گفت: مسکو می تواند فروش تسلیحات پدافند هوایی به دمشق را در صورت کسب توافق در اولویت قرار دهد.

ویکتور اوزروف روز شنبه به خبرگزاری روسیا سگودنیا گفت: می توان مجموعه های لازم تسلیحات پدافند هوایی را به سوریه تحویل داد و با این اقدام نیز فشار سنگین بر صنایع دفاعی روسیه نیز وارد نمی آید.

مقام پارلمانی روس افزود: تحویل این تسلیحات به سوریه در صورت تصمیم گیری در مورد آن، امری فوق العاده نیست و باید به این واقعیت توجه کرد که این کشور در شرایط جنگ با تروریست ها قرار دارد و مسکو هم در سرکوبی آنها به دمشق کمک می کند.
وی تاکید کرد: روسیه با این اقدام قوانین بین المللی و تصمیم های شورای امنیت را نقض نمی کند و سامانه های پدافند هوایی هم تسلیحات دفاعی و نه تهاجمی محسوب می شوند.

بشار اسد رئیس جمهوری سوریه به تازگی در گفت وگو با خبرگزاری روسیا سگودنیا به نیاز این کشور به سامانه های پدافند هوایی پیشرفته اشاره کرد.

وی مذاکرات با روسیه را برای خرید تسلیحات پدافند هوایی عادی خواند و اعلام کرد که حدود نیمی از سامانه های دفاع هوایی سوریه در جنگ با تروریست ها از بین رفته و دمشق علاقه مند به خرید این جنگ افزارها است.

افزون بر بارها تجاوز هواپیماهای رژیم صهیونیستی و بمباران مواضع نظامیان سوری در حال مبارزه با گروههای تروریستی، آمریکا نیز اخیرا پایگاه هوایی الشعیرات در استان حمص را که یکی از مراکز اصلی عملیاتی ضدتروریستی سوریه است، هدف موشکباران دریایی قرار داد.

۱۳۹۶/۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...