نسخه چاپی

بمب بشار اسد، آل‌سعود را لرزاند

عکس خبري -بمب بشار اسد، آل‌سعود را لرزاند

درپی افشای ارتباط خاندان حاكم بر عربستان با شكست اعراب در برابر رژیم اشغالگر در سال 1967، مطبوعات وابسته به سعودی‌ها تلاش كردند افكار عمومی را از این بمب خبری، منحرف كنند.

به گزارش نما به نقل از العالم، افشاگری "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه در جمع گروهی از روزنامه نگاران مصری، در خصوص دخالت رژیم سعودی در تجاوز سال 1967 رژیم صهیونیستی به مصر، رسانه های سعودی را برای جبران آبروی از دست رفته این رژیم، به تکاپو انداخت.

"بشار اسد" در این دیدار گفته بود، "سعودی ها در پس پرده حمله سال 1967 به مصر بودند؛ آنها به این افتخار می کردند که ناخن های عبدالناصر را کشیده (و او را ناتوان کردند)".

بشار اسد همچنین در این دیدار، عربستان، قطر، و ترکیه را به حمایت از مخالفان سوریه و تسلیح آنها متهم کرد و گفت: عناصر مسلح پیروز نخواهند شد.

بلافاصله پس از انتشار بخش‌هایی از اظهارات بی سابقه بشار اسد، اطلاعات افشا شده در این دیدار بمب خبری رسانه های دنیا شد؛ و کشورهای مخالف سوریه و به ویژه عربستان سعودی برای انحراف افکار عمومی از مطالب مطرح شده در این دیدار، دست به کار شدند.

در همین راستا "عبدالرحمن الراشد" نویسنده معروف سعودی در روزنامه فرامنطقه ای "الشرق الاوسط" در واکنش به این اظهارات بشار اسد، در دفاعی بسیار ضعیف از رژیم سعودی، نوشت: "بشار اسد سعودی ها را به دست داشتن در شکست سال 1967 متهم کرد، درحالیکه او در آن زمان حدود 10 سال داشت".

با این تحلیل عبدالرحمن الراشد، به نظر می آید که وی انتظار دارد فقط افرادی واقعیتهای تاریخی را نقل کنند که حتما در زمان وقوع آن رویدادها بالغ بوده، و حضور داشتند.

الراشد همچنین بدون آنکه بتواند از اتهام وارد شده به رژیم سعودی در خصوص دست داشتن در شکست سال 1967 دفاع کند، با گمانه زنی!، "حافظ اسد" را که در آن زمان وزیر دفاع سوریه بود، عامل این شکست معرفی کرد.

وی ادامه داد: "نیروهای بشار اسد چگونه توانستند پس از آنکه کنترل بیشتر سوریه را از دست بدهند، بار دیگر روی پای خود بأیستند؛ راز این موضوع در عراق است".

درحالیکه دولت عراق به هدف جلوگیری از گسترش بحران سوریه و انتقال بحران این کشور به داخل، همه تلاش خود را برای جلوگیری از نقل و انتقال سلاح و عناصر مسلح، از طریق مرزهای سوریه به کار گرفته است؛ این نویسنده سعودی ادعا کرد، عناصر مسلح پس از بستن گذرگاه مرزی "بوکمال" توانستند "بند ناف" را قطع کنند، و کاروان کامیون ها را متوقف کنند.

این سخنان بشار اسد، در واقع اظهاراتی است که مجله "الاهرام العربی" مصر آن را بعنوان مصاحبه اختصاصی با رئیس جمهوری سوریه منتشر کرده است.

وزیر اطلاع رسانی سوریه پس از انتشار این مطالب تأکید کرد، رئیس جمهوری این کشور با روزنامه یا مجلات مصر هیچگونه مصاحبه اختصاصی انجام نداده است.

"عمران الزعبی" اظهار داشت: "بشار اسد" با هیچ مجله یا روزنامه مصری مصاحبه اختصاصی نکرده؛ و فقط با هیأتی 9 نفره از اصحاب رسانه مصر دیدار داشته است، و بین آنها گفت و گویی شخصی صورت گرفت، که این امر به معنای گفت و گوی رسانه ای یا تلویزیونی نیست.

الزعبی خاطرنشان کرد: یکی از شرکت کنندگان در این دیدار، برخی از اظهارات مطرح شده و گفته شده را در ذهن خود جمع آوری، و از آنها گفت و گویی را ساخت، که در برخی رسانه ها منتشر شده است؛ به معنای دیگر، اگر هر کدام از این 9 نفر خاطرات خود را از این دیدار می نوشت، 9 روایت به وجود می آمد .. به همین دلیل همه مطالب منتشر شده بخش هایی از دیداری طولانی است، که از چارچوب حرفه ای خود خارج شده و از نظر حرفه ای و سیاسی هیچ ارزشی ندارد.

وزیر اطلاع رسانی سوریه ادامه داد: نباید این مطالب منتشر شده را تحلیل کرد و آنها را مواضع سیاسی در نظر گرفت، حتی اگر درست یا غلط باشند.

"عبدالله بن بجاد العتیبی" نیز در "الشرق الاوسط" واکنش مسلمانان به توهین به پیامبر اسلام در یک فیلم را "بی پروا" و "احمقانه" توصیف کرد و مدعی شد، این واکنشها بر مواضع بین المللی در قبال سوریه تأثیر می گذارد.

۱۳۹۱/۷/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...