نسخه چاپی

درختان ولیعصر دیگر خواب ندارند

زیباسازی درختان كهنسال ولی عصر خواب را از چشمان این درختان سر به فلك كشیده ربوده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، خیابان ولی عصر یکی از بلندترین خیابان های خاورمیانه با درازای 17٫9 کیلومتر است که ازمیدان راه‌آهن در میانهٔ جنوبی تهران آغاز شده و به میدان تجریش در منطقهٔ شمیرانات در شمال تهران می‌رسد.

در این خیابان درختان چنار زیادی وجود دارد که تعدادی از آنها به دلیل شرایط آب و هوایی خشک شدند و شهرداری تهران تعدادی درخت با بن بالا از اصفهان آورد و جایگزین درختان خشک کرد تا هویت این خیابان همچنان باقی بماند.

در خیابان ولی عصر بسیاری از مراکز خرید بزرگ، پارک‌های عمومی، رستوران‌ها، موزه‌ها، مراکز فرهنگی و دفاتر ملی و بین‌المللی قرار دارد.

این خیابان هم‌چنین از کانون‌های سنتی خرید تهران است و بوستان‌های بزرگ ملت و ساعی در کنارهٔ این خیابان جای دارند.

شهرداری تهران به منظور زیباسازی در این محور اقدام به نور پردازی درختان این خیابان قدیمی کرده است.

نورپردازی‌ها روی چنارهای کهنسال زیبایی خاص دارد و مردم از این موضوع استقبال می کند ولی برخی کارشناسان معتقدند که این نورپردازی های به درختان آسیب وارد می کند.

وقتی که هوا تاریک می شود روی درختان سر به فلک کشیده ال ای دی روشن می کنند تا به زیبایی شهر اضافه کنند و بهتر از برای زیباسازی این خیابان کارشناسان به فکر کار دیگری باشند.

البته این موضوع به صورت کامل اثبات نشده است ولی مسئولان باید از هر کاری که باعث آسیب رسیدن به درختان کهنسال ولی عصر می شود خود داری کنند.

همچنین عیسی علیزاده رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به اجرای آثار چهارمین جشنواره ملی معماری نور و نورآرایی در سطح شهر تهران گفت: از جمله تفاوت های این دوره با طرح های اجرایی سال های گذشته در کیفیت آثار بود. به گونه ای که شاهد تفاوت های شاخصی بودیم و اکثر طرح ها اصیل و با الهام از طرح های بومی و داخلی بودند .

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران با بیان اینکه در چهارمین دوره از آثار هنرمندانی بهره بردیم که دغدغه زندگی کردن در شهر تهران را داشتند، اذعان کرد: همچنین از نظر کمی نیز تفاوت هایی با دوره های قبل داشتیم، به صورتی که 60 اثر برجسته از بین 1037 اثر دریافتی در حوزه نور بود. همچنین تعداد زیادی از آثار توسط زیباسازی مناطق 22گانه در سطح شهر به مرحله اجرا گذاشته شدند. این در حالیست که در نوروز امسال آثار جشنواره در محدوده برج میلاد نیز به مرحله اجرا درآمد .

وی با اشاره به نورپردازی طرح ها در خیابان های اصلی و بوستان های بزرگ پایتخت اضافه کرد: فلکه اول تهران پارس، تقاطع خیابان انقلاب و بزرگراه نواب، تقاطع خیابان انقلاب و بزرگراه یادگار امام، در بزرگراه نواب و ابتدای و انتهای تونل توحید، خیابان ولیعصر، زیر پل پارک وی، باغ فردوس، پارک ملت، پارک دانشجو، محور پارک دانشجو و خیابان منیریه، 3 نقطه پارک شهر، اراضی عباس آباد، پارک لاله و ... از جمله این طرح ها بودند .

علیزاده با تاکید بر نورپردازی میادین اصلی پایتخت خاطر نشان کرد: میدان امام حسین(ع)، میدان انقلاب، 3 نقطه از میدان آزادی و همچنین میدان تجریش از دیگر نورآرایی ها در شمال، جنوب، شرق و غرب تهران بودند.

۱۳۹۶/۲/۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...