نسخه چاپی

روزشمار ايام فتنه-3 مهر

احمدی‌نژاد: اگر در ایران آزادی نبود خاتمی باید به زندان می‌رفت

رییس‌جمهور در خصوص اظهارات خاتمی مبنی بر زندانی شدن افراد به دلیل اظهارنظر گفت: در ایران آزادی وجود دارد؛ این نظر آقای خاتمی است و اگر این گونه بود، خود آقای خاتمی هم الان باید به زندان می‌رفت.


* دکتر احمدی نژاد در گفتگو با رادیوی سراسری آمریکا، تصریح کرد: «من شخصا از اینکه کسی در زندان باشد، ناراحت و متأسف هستم ولی در جمهوری اسلامی ایران کسی بی دلیل به زندان نمی رود و هیچ کس به دلیل مخالفت با من، به زندان نرفته است.» رییس جمهور در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات خاتمی مبنی بر زندانی شدن افراد به دلیل اظهار نظر و تحت فشار بودن اعترافات بازداشتی های اخیر انتخابات، گفت: «در ایران آزادی وجود دارد و همه می توانند اظهار نظر کنند. این نظر آقای خاتمی است و اگر این گونه بود، خود آقای خاتمی هم باید در زندان می‌بود.»

وی در پاسخ به این سوال که آیا درست است که برخی معترضین به نتیجه انتخابات در ایران شکنجه و مورد تجاوز قرار گرفته اند و اظهارات آقای کروبی در این زمینه صحت دارد، اظهار داشت: «چنین مطالبی صحت ندارد. اگر نیروهای امنیتی در این خصوص تخلفی انجام داده باشند ، دستگاه قضایی با آن طبق قوانین ایران قاطعانه برخورد خواهد کرد. کمیته رسیدگی به این موضوع در ملاقاتی با آقای کروبی در این خصوص از وی اسناد و اطلاعاتی خواستند که ایشان گفت به دلیل اینکه عصبانی بوده ، آن مطالب را عنوان کرده و اسناد و مدارکی در دست ندارد.»

* دکتر احمدی‌نژاد در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل و در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «پی.بی.اس» آمریکا گفت: «در برخی کشورها، نمایشی از انتخابات برگزار می‌شود اما در ایران چنین چیزی امکان پذیر نیست. طی 30 سال 30 انتخابات در ایران برگزار شده است. در سال 84 هم انتخاباتی برگزار شد که مجریان آن با تمام توان حامی رقیب من بودند اما مردم به من رای دادند و البته دو کاندیدا در آن زمان هم گفتند که در انتخابات تقلب شده؛ درحالی که خودشان انتخابات را برگزار کرده بودند. مشکل اینجا است که آنان فکر می‌کردند مردم باید آنان را انتخاب کنند و اگر انتخاب نکردند مشکلی هست و این درحالی است که 25 میلیون نفر به رئیس دولت منتخب رای داده‌اند.

درگیری‌های پس از انتخابات یک طراحی بود و برخی ها هم تشویق و سعی کردند کار غیرقانونی را مثبت جلوه دهند و برخی سیاستمداران انگلیسی و آمریکایی و برخی رسانه‌های غربی سعی نمودند کار غیرقانونی را قانونی جلوه دهند.» احمدی نژاد افزود: «انتخابات برگزار می‌شود تا اکثریت معلوم شود و در هر انتخاباتی اقلیت و اکثریتی وجود دارد اما اینکه اقلیت بیاید به بانک‌ها آسیب بزند و سطل زباله آتش بزند و شیشه بشکند کار زشتی است. تشخیص اکثریت مردم در انتخابات اخیر این بود که به من رای بدهند و نباید مردم را به این دلیل مجازات کرد.» وی در پایان تصریح کرد: « نکته دوم اینکه انتخابات در ایران بسیار بزرگ و صددرصد آزاد است تا جایی که کاندیداها همه مبانی جمهوری اسلامی را نیز به چالش کشیدند و حتی برخی گفتند، می‌خواهیم نظام را عوض کنیم. بالاترین سطح مشارکت در انتخابات اخیر اتفاق افتاد. آیا جایی سراغ دارید که 85 درصد مردم در انتخابات شرکت کنند؟ این ویژگی انتخابات ایران بود. یک انتخابات عظیم و تراز جدیدی از دموکراسی را به نمایش گذاشت. چرا برخی شعار دموکراسی می‌دهند اما وقتی به ایران می‌رسند از اقلیت دفاع می‌کنند! چرا سیاستمداران غربی انگلیسی و آمریکایی از اکثریت حمایت و دفاع نمی‌کنند؛ مگر دموکراسی را نمی‌پذیرند و دموکراسی نمی‌خواهند؟»

* مهر: سرلشگر صفوی دستیار و مشاور فرمانده کل قوا با اشاره به حوادث بعد از انتخابات گفت: «برخی از خودی‌ها به جای اینکه خود را سپر مقام معظم رهبری قرار دهند در پشت سر ایشان قرار گرفته و سنگر گرفتند.»

* شبکه ایران: «وقتی در اولین روزهای سال هشتاد و هشت، موسوی پس از بیست سال غیبت، به یک باره خود را کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرد اولین سوالی که بر سر زبان ها افتاد این بود که موسوی در این بیست سال چه می کرد؟ چرا سکوت کرده بود و چرا اکنون آمده است؟

هنگامی که خبرنگاری در نخستین کنفرانس خبری موسوی همین سوال را از وی پرسید، او نه تنها این موضوع را نپذیرفت بلکه در پاسخ گفت: "این امر که از آن به عنوان سکوت 20 ساله من نام برده می‌شود درست نیست." سکوت بیست ساله موسوی تا مدت ها بزرگترین چالش او محسوب می شد و در جلسات گوناگون سوال اصلی از وی بود. موسوی در پاسخ به این سوال، متهم کردن صدا و سیما در بیست سال گذشته را تدبیر کرد. سوم اردیبهشت موسوی در دانشگاه فردوسی مشهد در پاسخ به سوال نماینده بسیج دانشجویی گفت: "عده ای همواره می گویند که موسوی 20 سال سکوت کرده است ولی نمی گویند که در شورای انقلاب، شورای عالی دفاع و مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور داشته است. چه طور است که رسانه های ملی و دولتی ... به سراغ آدمی با این مسوولیت ها نمی روند چرا در این مدت یک رسانه در دست دولت و حکومت هیچ مصاحبه‌ای با من نکرد؟"

وی هم چنین اولین دقایق نطق تلویزیونی خود را در توجیه غیبت بیست ساله صرف کرد و مدعی شد در طول سال های پس از 68 تصویر او از سوی تلویزیون محدود شده است. این در شرایطی بود که علی زاهدی، تهیه کننده شاخص شبکه سه سیما می گفت: "ما از دفتر آقای میرحسین موسوی تقاضای مصاحبه کردیم، اما پس از مدتی پیگیری مداوم، مسئول دفترشان پاسخ دادند که ایشان صلاح نمی داند تا در تلویزیون حضور پیدا کند." با این حال موسوی در آخرین نوشته خود در میان انواع و اقسام اتهامات ریز و درشت، سکوت بیست ساله خویش را تایید می کند. موسوی ادعا می کند "اگر در موجى‏ ‏که از خشم مردم برخاسته است احساس خطر براى اصل کشور و اصل‏ ‏نظام نمى کردم ، برایم سخت نبود که بیست سال دیگر سکوت کنم."»

منبع: کتاب 8 ماه نبرد مقدس

۱۳۹۱/۷/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...