نسخه چاپی

طراحی پهپاد خودكشی‌كننده!

عکس خبري -طراحي پهپاد خودكشي‌كننده!

محققان گروه صنایع هوافضای كره جنوبی (KAI) نسل جدید هواپیمای بدون سرنشینی را مورد آزمایش قرار داده‌اند كه در زمان حمله به هدف مورد نظر، منفجر شده و از بین می‌رود.


به گزارش نما به نقل از ايسنا، فناوري بكار رفته در اين پهپاد ماه ژانويه به عنوان مدلي براي پروژه‌هاي جديد فناورانه برنامه دفاعي كره جنوبي معرفي و نخستين تست پرواز با موفقيت در ماه سپتامبر (شهريور) انجام شد.

پهپاد خودكشي كننده Devil Killer با طول ۱.۵ و عرض ۱.۳ متر حدود ۳۵ كيلوگرم وزن دارد و حداكثر سرعت آن ۳۵۰ تا ۴۰۰ كيلومتر در ساعت اعلام شده است.

هواپيماي بدون سرنشين مجهز به دوربين تصويربرداري،‌ سيستم ناوبري فوق پيشرفته و چندين بمب با قابليت انفجار گسترده است كه پس از شناسايي خودكار هدف، به سمت آن حمله كرده و ضمن برخورد منفجر مي شود.

سيستم مشابهي نيز توسط محققان ارتش آمريكا در حال طراحي است كه امكان حمل يك پهپاد در كوله پشتي سربازان را فراهم مي كند؛ اين سيستم مي تواند در كمترين زمان آماده پرواز شده و تا زمان آشكار شدن هدف در هوا شناور بماند.

نسل ديگري از پهپادهاي خودكشي كننده غير مرگبار و نسل پيشرفته پهپادهاي جاسوسي با قابليت پرواز در داخل ساختمان نيز در دست طراحي هستند.

۱۳۹۱/۷/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...