نسخه چاپی

موسی الرضا ثروتی در گفتگو با نما:

دولت روحانی صندوق توسعه ملی را خالی كرد

عکس خبري -دولت روحاني صندوق توسعه ملي را خالي کرد

موسی الرضا ثروتی نماینده ادوار مجلس گفت: صندوق توسعه ملی خالی شده است.باید36 درصد به صندوق توسعه ملی می دادند ولی 20 درصد اختصاص دادند.برداشتهای غیر قانونی از صندوق ذخیره توسعه ملی شده است این صندوق در اختیار بخش خصوصی بوده ولی متاسفانه دیگر چیزی از آ ن باقی نمانده است.

موسی الرضا ثروتی نماینده ادوار مجلس در باره عملکرد دولت یازدهم در گفتگو با خبرنگار نما گفت:وقتی می گویند عملکرد دولت در خصوص کاهش تورم خوب بوده و بازار ارز آرامش نسبی خوبی داشته دلیلش عدم پرداخت وام و تسهیلات بانکی بوده است.درمورد توافق برجام هم چون تضمین های کافی از طرف مقابل دریافت نکرده به نوعی عزت نظام و مردم خدشه واردکرده است.طرف مقابل هنوز به 50 درصد از توافقات خود هم عمل نکرده و این یعنی همان آسیب جدی به اقتدار و اقتصاد ملت ایران.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم با اشاره به موکول کردن وعده های ریس دولت به نتیجه توافات برجام می گوید:رئیس جمهور در وعده هایش همه چیز را به توافق در برجام نسبت می داد وحالا که دیده بعد از توافقات هیچ تغییری در وضع معیشت مردم حاصل نشده متوجه اشتباه خود شده است.اگر توافقات تاثیر داشته چرا نتوانستند 900 تن اورانیوم از قزاقزستان برای سوخت وارد کنند و با مخالفت انگلستان مواجه شدند.
وی در ادامه می افزاید:در ارتباط با مبادلات بانکی هم تا کنون حتی یک ریال از درآمد نفت به صورت دلار وارد کشور نشده و به تمام مبادلات به صورت کالا وارد کشور می شود. در برجام که بنظر مهمترین دستاورد دولت یازدهم است ما 70 درصد خسارت داشته ایم و برنده بازی نبودیم .
ثروتی بیان می کند: ما قبل از تحریمها هم 2و نیم میلیون بشکه صادرات نفت داشتیم ودولت با افتخار می گوید که صادرات نفت را به دو نیم میلیون بشکه نفت رسانده است.در این دولت تولید نفت افزایش نیافته ،سرمایه گذاری در نفت افزوده نشده بلکه شاهدکاهش 24 درصدی سرمایه گذاری هم بوده ایم.وی معتقد است رفت و آمدهای 150 هیاتی که برای توافقات صورت گرفت فقط هزینه تراشی بودو عایدی نداشت.
عبدالرضا ثروتی می گوید:بیکاری در این دولت افزالیش داشته دولت اعلام کرده اشتغال در دوره یازدهم ریاست جمهوری برآیندش صفر بوده در حالیکه با تعطیل کردن پروژه های مسکن مهر افراد زیادی بیکار شدند .450 شغلی که وابسته به مسکن است در پروژه مسکن مهر باعث بیکار شدن 2میلیون نفر شد.دولت وقتی قرار بود 8 هزار بنگاه اقتصادی نیمه فعال را فعال کند حاضر نشد اسامی آنها را به کمیسیون اقتصادی مجلس ارایه نماید .
وی درباره خودکفایی در بحث گندم و واردات دولت را بی برنامه می داند و ادامه می دهد:دولت یکی از موفقیتهای خود را خودکفایی گندم می داند ولی از آن طرف چغندر قندو روغن وارد می کند. یکی از دلایل کشت گندم ،خریدتضمینی بودن آن است که دولت گندمی که در بازار 800 تومان خریداری می شود را 1200 تومان می خرد و البته این نکته خودش باب موارد مانند قاچاق گندم از آنسوی مرزها به داخل کشوررا به دنبال خواهد داشت.
ثروتی سیاست خارجی دولت را شکست خورده می داند و معتقد است:در مورد سیاست خارجی هم روابط کشورهای منطقه در گذشته باایران و پاسپورت ایرانی بهتر بود.ارزش پول ملی هم در این دولت کاهش پیدا کرد و صندوق توسعه ملی خالی شده است.باید36 درصد به صندوق توسعه ملی می دادند ولی 20 درصد اختصاص دادند.برداشتهای غیر قانونی از صندوق ذخیره توسعه ملی شده است این صندوق در اختیار بخش خصوصی بوده ولی متاسفانه دیگر چیزی از آ ن باقی نمانده است.


۱۳۹۶/۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...