نسخه چاپی

بان كی مون: ملاقاتم با رهبر ایران ویژه و به یاد ماندنی بود

عکس خبري -بان کي مون: ملاقاتم با رهبر ايران ويژه و به ياد ماندني بود

دبیر كل سازمان ملل در دیدار رئیس جمهوری اسلامی ایران ضمن تقدیر از میزبانی تهران در اجلاس جنبش عدم تعهد ، ملاقات خود با رهبر انقلاب را در حاشیه این اجلاس ملاقاتی ویژه و به یاد ماندنی خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر، بان‌کی مون دبیر کل سازمان ملل عصر یکشنبه در دیدار با محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می برد، با تقدیر و تجلیل از جمهوری اسلامی ایران به خاطر برگزاری موفقیت‌آمیز اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران از برنامه‌ها و ملاقات‌های خود در حاشیه این اجلاس به نیکی یاد کرد.

وی گفت: ملاقات بنده با رهبر انقلاب اسلامی ملاقاتی ویژه و به یاد ماندنی بود.
دبیر کل سازمان ملل جمهوری اسلامی ایران را جزء معدود کشورهایی برشمرد که نقشی مؤثر در مسائل سوریه دارد و با بیان اینکه اخضر ابراهیمی تمایل دارد با طرح تشکیل گروه تماس برای حل مسائل سوریه همکاری کند خواستار حمایت ایران از وی در مسیر اجرای ماموریت‌هایش شد.

بان‌کی مون در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صحبت های مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مبنی بر اینکه مساله هسته‌ای ایران از راه گفت‌وگو قابل حل و فصل است، تصریح کرد: مساله با راهکارهای فنی قابل حل و فصل کرد.

دبیر کل سازمان ملل همچنین در واکنش به اظهارات احمدی نژاد مبنی بر لزوم محکوم ساختن تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه ایران در مجامع بین المللی خاطر نشان کرد: تهدید دیگر ملت‌ها از سوی هرکسی و به هر بهانه‌ای غیرقابل قبول است.

۱۳۹۱/۷/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...