نسخه چاپی

ممیزه قدرت‌طلبی از خدمت خواهی

حسین انواری

ثبت‌نام نامزدها با حاشیه‌های فراوانش به پایان رسید و اسامی نامزدهای موردقبول شورای نگهبان مشخص گردیده و زمان مقرر قانونی تبلیغات آغازشده است.

گرچه برخی از نامزدها که از موقعیت اجرایی برخوردارند از هفته‌ها قبل برنامه تبلیغی خود را شروع نموده و از همه امکانات نظام بهره‌مند گردیده‌اند که این بی‌عدالتی در امر تبلیغات عادلانه خود جای سؤال و نقد جدی دارد. بدیهی است که کلیه نامزدها می‌بایستی از شرایط عادلانه در تبلیغ برخوردار باشند که قاعدتاً دستگاه‌های نظارتی ملاحظاتی در این امر لازم است داشته باشند.

در شرایطی انتخابات را برگزار می‌کنیم که دشمنیِ سلطه گران به‌شدت افزون گردیده و دشمن از همه ابزارهای مدرن محیط مجازی برای تبلیغات زهرآگین بهره‌مند و تلاش بی‌وقفه در جهت تحریف حقایق و ایجاد باورهای غیرواقع در مردم و تغییر آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب دارد.

طراحی دشمن خارجی و دستیاران داخلی‌اش تمام کوشش خود را معطوف به ایجاد اختلاف ‌و دودستگی بین مردم و مسئولین و دوقطبی کردن انتخابات و از بین بردن رقابت سالم نموده‌اند.

و دیگر اینکه عزم خود را برای ایجاد جریان نفوذ و شبکه‌سازی آن در داخل نهادها و ارگان‌ها و نخبگان و خواص و تصمیم سازان و تصمیم گیران کشور با جذب از طریق عامل دنیایی «ثروت» و تجمل‌گرایی و ایجاد فسادهای گسترده مالی دشمن در یک نبرد نرم سعی می‌کند که انگیزه‌های دینی و مقابله با شیطنت‌های خود را از بین ببرد و زمینه‌ساز اختلافات داخلی گردد.

آنچه مهم است اینکه چگونگی تبلیغ در فصل تبلیغات انتخابات باید متناسب با جایگاه نامزد ریاست جمهوری که می‌خواهد سکان‌دار نظام اجرایی کشور و دومین شخصیت نظام پس از مقام معظم رهبری باشد. شیوه تبلیغ نامزدها نشان‌دهنده آن است که کسب قدرت برای خدمت است، یا طعمه است برای برتری‌جویی و منافع شخصی و گروهی. قطعاً با هر وسیله‌ای درست و نادرست نمی‌توان سلامت این دوران را صیانت نمود و هرگونه تبلیغ بعضاً برگرفته از شیوه تبلیغات غربی را اعمال کرد.

تبلیغات سالم حداقل باید از چند ویژگی برخوردار باشد:

محتوای تبلیغ باید متکی به ارزش‌ها و اصول انقلاب اسلامی باشد و دارای محتوای منطقی و قابل‌اثبات و استدلال و از ناحیه عقل و منطق حمایت شود.

هرگونه تبلیغ باید وحدت‌آفرین و تقویت‌کننده پیوندهای محبت‌آمیز و عاطفی و فکری مردم باشد و موجب شادابی مردم کشورمان شود.

جریان سالم تبلیغات انتخاباتی باید تعهدآور و تقویت‌کننده مشارکت‌های اجتماعی و دارای جاذبه و اثرگذار، شفاف و قابل‌فهم عموم باشد و آشفتگی ذهنی برای مخاطبین نداشته باشد.

تواضع و فروتنی و گشاده‌رویی در برابر مردم و از احترام و انصاف نسبت به رقبای انتخاباتی برخوردار و از بداخلاقی و تخریب و تحقیر و دروغ به دور باشد.

رعایت امانت و صداقت و انطباق قول و فعل الزامی است.

پرهیز از رفتارهای تصنعی و ظاهرسازی و لغو، عوام‌فریبی، وعده‌های کذب و بی‌اساس و رفتارهای انفعالی.

مناظرات انتخاباتی و «جدال احسن» در فضایی آرام و آزاد و به‌صورت زنده باید برگزار شود تا دلایل منطقی طرفین به‌درستی مبادله گردد و از هرگونه مشاجره و کوچک شمردن طرف مقابل پرهیز و شخصیت مخاطب محترم شمرده شود.

۱۳۹۶/۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...