نسخه چاپی

یك قاضی دیگر مقابل حكم اجرایی ترامپ ایستاد

یك قاضی فدرال آمریكا اجرای فرمان اجرایی رئیس‌جمهور این كشور را مبنی بر اعمال محدودیت در بودجۀ فدرال شهرهایی كه از مهاجران غیرقانونی حمایت می‌كنند، برخلاف قانون اساسی امریكا دانست و متوقف كرد.

به گزارش نما، قاضی ویلیام اوریک اجرای فرمان اجرایی دونالد ترامپ را مبنی بر اعمال محدودیت در بودجۀ فدرال شهرهایی که از مهاجران غیرقانونی حمایت می‌کنند، برخلاف قانون اساسی آمریکا دانست و متوقف کرد.

قاضی ویلیام اوریک از سان‌فرانسیسکو در حکم خود گفته است طبق قانون، نمی‌توان یک ناحیه در آمریکا را به دلیل مخالفتش با سیاست‌های مهاجرتی رئیس‌جمهور از منابع و کمک‌های فدرال محروم کرد.

ترامپ پس از ناکامی در اجرای دو فرمان ضد مهاجرتی خود، دستور داد محدودیت‌هایی در ارائۀ بودجۀ فدرال به شهرهایی موسوم به «شهرهای پناهگاه» که در اجرای قانون مهاجرت فدرال همکاری نمی‌کنند، اعمال شود.

رینس پریباس، رئیس دفتر ترامپ در گفتگو با خبرنگاران، چنین محدودیت‌هایی از سوی دولت فدرال برای شهرهای امن را «محدودیت‌هایی معقول» توصیف کرد و گفت کاخ سفید درخواست تجدیدنظر در این حکم می‌دهد.

ترامپ پیش‌تر در دو فرمان اجرایی ضد مهاجرتی، اتباع برخی کشورهای عمدتاً مسلمان‌نشین را از اخذ روادید آمریکا و ورود به این کشور منع کرد.

این فرمان‌ها اعتراضات گسترده و هرج‌ومرج زیادی را در فرودگاه‌ها در پی داشت و با ده‌ها دادخواست قضایی و تظاهرات در سراسر آمریکا و حتی دیگر کشورها مواجه شد.

به دنبال این اعتراضات، این فرمان‌ها درنهایت از سوی قضات فدرال تعلیق شدند. درخواست تجدیدنظر دولت آمریکا برای لغو این تعلیق نیز بی‌نتیجه بود.

منبع: پرس تی وی

۱۳۹۶/۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...