نسخه چاپی

هیاهوی رسانه‌ای سعودی‌ها برای خروج از باتلاق یمن

استفاده عربستان از نیروهای كشورهای گوناگون در حمله به یمن و درخواست تازه این كشور از مصر برای اعزام نیرو برای جنگ نشان می دهد كه عربستان در این جنگ هیچ موفقیتی نداشته است.

به گزارش نما به نقل از روزنامه الثوره یمن، از زمان آغاز حمله ائتلاف عربستان به یمن در ششم فروردین ماه سال ۱۳۹۴ خورشیدی بیشتر خبرهایی که از این یورش پخش شده آمیخته به دروغ بوده است.

دروغ پرداز اصلی این ماجرا «احمد عسیری» سخنگوی ائتلاف نیروهای حمله به یمن است. او کنفرانس‌های خبری تشکیل می‌داد و با دروغ پراکنی و انحراف افکار عمومی ادعا می کرد نیروهای ائتلاف موفق شده اند ۸۵ درصد از سلاح نیروهای یمنی بویژه موشک های بالستیک را هدف قرار دهند و نابود سازند. این خبر دروغ در رسانه‌ها پخش می‌شد در حالی که تنها منبع خبری و اطلاع رسانی از نبرد یمن در این باره کنفراس های خبری العسیری بود.

روزنامه‌ها و کانال‌های خبری برای دستیابی به اخبار دست اول از نبرد یمن با همدیگر رقابت می‌کردند تا زودتر از رقبای دیگر خبرها را از احمد عسیری دریافت کنند. چند روز که از پخش اخبار از نبرد یمن سپری شد و عربستان سعودی در دستیابی به اهداف خود در نبرد یمن شکست خورد حقایق بیش از پیش نمایان شد و یاوه سرایی عربستان و اخبار دروغین احمد العسیری خیلی زود آشکار شد.

هم اکنون یمن با ۱۷ کشور در حال نبرد است. بیش از دوسال است که دشمنان یمن اسلحه‌های مختلف را به کار می‌گیرند. اما یمن همچنان مقاومت می کند. موشک های یمن که دفتر رسانه ای احمد عسیری خبر از نابودی آن در آغاز یورش عرستان به یمن می داد همچنان قلب عربستان سعودی را بویژه در ریاض پایتخت عربستان هدف قرار می‌دهند.

اخیرا احمد عسیری به دروغ اعلام کرده است که بیش از ۱۰۰ هزار سرباز سعودی در مرزهای جنوبی عربستان ویمن هستند. آنها می‌تواند یمن را در طی دو روز اشغال کنند. اما به خاطر انگیزه های بشردوستانه و حفظ جان شهروندان یمنی نمی خواهند دست به عملیات زده و یمن را اشغال کنند.

پرسش اساسی در اینجا این است که احمد عسیری از کدام انسانیت دم می زند در حالی که نیروهای آل سعود خانه های یمنی ها را بر سرشان ویران می کنند. مردم یمن را با بمب های خوشه ای و ما فوق صوت هدف قرار می دهند. بازارها، تالارهای عروسی و مجالس ترحیم را بمباران می کنند. آیا عربستان طی دوسال گذشته برآسمان یمن عطر می پاشید وگل پرت می کرد. به کودکان یمنی اسباب بازی می داد. برای آنها دارو وشیر می فرستاد تا همگان بگویند شما همه این کارها را با انگیزه بشر دوستانه انجام می دهید و می خواهید جان شهروندان یمنی را در برابر آسیب ها حفظ کنید؟

اگر عربستان می تواند یمن را در دو روز اشغال کند، چرا از کشورهای مختلف مانند سنگال، کلمبیا و بسیاری کشورهای دیگر خواسته نیروهایی را برای حمله به یمن بسیج کنند؟ چرا پادگان ها و اردوگاه های نظامی و شهرهای عربستان یکی پس از دیگری سقوط می کنند و در دست سربازان و نیروهای یمنی در الربوعه و جیزان و عسیر و نجران می افتند؟ چطور است که سربازان پابرهنه یمن تانک ها و نفربرهای و زره پوش های عربستان را در قلب عربستان سعودی به آتش می کشند؟

بزرگترین رسوایی احمد عسیری این است که او ادعا کرد مصر آماده ارسال ۴۰ هزار سرباز به یمن است. ادعایی که بلافاصله از سوی مصر رد شد و عسیری دروغ گو شناخته شد.

رسوایی بزرگ عسیری وقتی آشکار می شود که از یک سو می گوید ارتش پوشالی عربستان می تواند یمن را اشغال کند از سویی در همان وقت از مصر می خواهد که به یمن ۴۰ هزار سرباز بفرستد. این نوع دروغ پردازی خود نشانه از ضعف و ناتوانی نیروهای متجاوز و در راس آنها عربستان سعودی دارد که در یورش به یمن از هیچ خشونتی فروگذار نکرده است. عربستان اکنون در باتلاق یمن گرفتار شده است. برای همین دنبال راه چاره ای می‌گردد تا شاید بتواند خود را از مهلکه یمن رهایی بخشد.

العسیری از همان آغازین روزهای یورش عربستان به یمن به نشر دروغ و اکاذیب می‌پرداخت و به جنگ روانی در رسانه‌ها دامن می زد. خبر از پیروزی‌های توخالی و دروغین عربستان می‌داد غافل از اینکه این خود العسیری است که روز به روز رسواتر می‌شود و بیشتر از همه به خودش دروغ می‌گوید. هنگامی که عسیری اهداف از پیش تعیین شده خود را که از جمله مهمترین آنها حفظ استقلال، یکپارچگی، امنیت و ثبات یمن بود، اعلام کرد با گذشت روزهایی چند مشخص شد در نقشه اصلی که در پشت یاوه سرایی‌ها و دروغ پراکنی های عسیری پنهان شده بود نه خبری از حفظ وحدت و یکپارچگی در یمن بود و نه خبری از ثبات و امنیت که عسیری رسانه‌ها را با دروغ پراکنی در این مورد مشغول کرده بود.

آنچه امروز در مناطق تحت اشغال آل سعود که به دروغ آنها را مناطق آزاد شده می‌نامند می‌بینیم بهترین گواه برای دروغ بودن سخنان عسیری است. مشروعیتی که عربستان و ائتلاف حامی این کشور از آن پشتیبانی می‌کنند در هتل‌های ریاض جا خوش کرده است و استان‌های یمن به گروه‌های تروریستی تکفیری القاعده و داعش پیشکش شدند. این در حالی است که هیچ خدماتی به شهروندان یمنی ارائه نشد. آل سعود و تروریست‌های تحت حمایت آنها درباره تجزیه یمن برنامه ریزی می‌کنند و در نظر دارند یمن را به چند دولت کوچک تقسیم کنند.
منبع: تسنیم

۱۳۹۶/۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...