نسخه چاپی

اسرائیل گام‌به‌گام منزوی‌تر می‌شود

سفیر پیشین آلمان در اسرائیل با انتقاد از اقدام نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر لغو دیدار با وزیر خارجه این كشور گفت كه نتانیاهو با این سیاست‌ها در جهان منزوی می‌شود و در عرصه جهانی دوستی ندارد.

به گزارش نما، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل دیدار روز گذشته خود را با «زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان لغو کرد. این اقدام از دید منتقدان امکان بروز تنش‌های جدید را تشدید کرده است.

«رودولف درسلر» سفیر پیشین آلمان در اسرائیل در این مورد به شبکه خبری دویچه‌وله گفت که این موضوع بیش از آن حساس است که بتوان توصیف کرد و افزود: «من می‌توانم درک کنم که گابریل تصور نمی‌کرد که نتانیاهو به چنین ابزاری متوسل شود و البته چنین واکنشی هم قابل قابل تصور نبود. نتانیاهو دیر یا زود متوجه خواهد شد که اتحادیه اروپا هم به اقدام او واکنش نشان خواهد داد. »

درسلر گفت: «دولت اسرائیل با سیاست شهرک‌سازی گام به گام در جامعه جهانی منزوی می‌شود. کشورهای دموکراتیک بیشتری در غرب و شرق از اسرائیل فاصله می‌گیرند. و تلاش نمی‌کنند تا با اسرائیل وارد مذاکره نشوند چرا که نمی‌خواهند چنین تنش‌هایی به وجود آید. »

وی به خشم نتانیاهو از اقدام «شارل میشل» نخست‌وزیر بلژیک در زمینه مذاکره با یک سازمان منتقد دولت تل‌آویو اشاره کرد و گفت: «ما در برابر اسرائیل هستیم و این به اسرائیل لطمه می‌زند و معضلی است که ما به آن دچار شده‌ایم. »

این سیاستمدار آلمانی همچنین گفت که نتانیاهو در عرصه جهانی دوستی ندارد.

نتانیاهو پیشتر تهدید کرده بود در صورتی که گابریل با دو گروه حقوق بشری مخالف کابینه در فلسطین اشغالی دیدار داشته باشد، با او ملاقات نخواهد کرد.

در برنامه‌های گابریل دیدار با دوگروه حقوق بشری چپ‌گرای معروف با نام‌های «بتسیلم» و «شکستن سکوت» (Breaking the Silence) – که از مخالفان جدی سیاست‌های اشغالگرانه رژیم صهیونیستی هستند – قرار داشت.
منبع: فارس

۱۳۹۶/۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...