نسخه چاپی

توصیه‌های ۱۵ گانه بسیج دانشجویی برای اصلاح دانشگاه آزاد

شورای هماهنگی بسیج دانشگاه‌های آزاد كشور در بیانیه‌ای ضمن تمجید از اقدامات اعضاء هیئت امنا دانشگاه آزاد در خصوص تغییرات مدیریتی در این دانشگاه آمادگی خود را برای اصلاح نقاط ضعف دانشگاه ارائه كرد.

به گزارش نما، شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد کشور در بیانیه‌ای ضمن تمجید از اقدامات اعضاء هیئت امنا دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص تغییرات مدیریتی در دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی خود را برای اصلاح نقاط ضعف این دانشگاه اعلام کرد.

در ابتدای این بیانیه آمده است: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از دستاورد های نظام جمهوری اسلامی بوده که خدمات ارزنده ای به ملت ایران داشته است. سرمایه عظیم نیروی انسانی متعهد اعم از اساتید، دانشجویان و کارکنان این مجموعه علمی، فرهنگی همواره نشان داده اند در صورت مدیریت صحیح، بدون حاشیه و به دور سیاسی کاری می توانند نقش فزاینده ای در تولید علم و ارتقاء سطح فرهنگی کشور ایفا کند.

در ادامه این بیانیه تصریح شد: جنبش دانشجویی در طول سالیانه گذشته تلاش های زیادی را برای جلوگیری از بهره‌برداری امکانات و منابع دانشگاه توسط جریان و خانواده‌ای خاص صورت داد که نمونه آن تحصن تاریخی دانشجویان در مقابل مجلس شورای اسلامی در اعتراض به وقف دانشگاه به نفع لیبرال‌ها بود که اگر آن فریاد عدالتخواهی نبود، امروز معلوم نبود این امانت نظام چه سرنوشتی پیدا می کرد. زمان شناسی و بصیرت دانشجویان انقلابی مسیر این دانشگاه را به سمت نظام تغییر داد که در نهایت منجر به پایان مدیریت مادام العمر و قانون شکن 29 ساله در این دانشگاه شد که نقطه عطفی در تاریخ جنبش دانشجویی مسلمان بعد از انقلاب است.

همچنین در این بیانیه تاکید شد: اما متاسفانه آزادی یادگار امام (ره) دو سال بیشتر دوام نیاورد و در سال 92 شاهد ارتجاع فکری و مدیریتی این دانشگاه در تمام سطوح بودیم که تنگ نظری‌ها، ظلم‌ها، ریخت و پاش‌ها و بستن دهان منتقدان به مراتب شدیدتر از سال‌های قبل از ارتجاع در دانشگاه دنبال شد. مدعیان دموکراسی و تسامح و تساهل فکری و فرهنگی، در این 4 سال تلاش کردند هر اندیشه و سلیقه متفاوت با اعتدال دروغینشان را به حاشیه برانند و تملق و چاپلوسی از مدیران ارشد را در تمام سخنرانی ها و رضایت بنیان گذاران اشرافیت در کشور را به جای رضایت خدا در دانشگاه حاکم کنند.

در این بیانیه خاطر نشان شد: اکنون که به برکت تدبیر تاریخی رهبر معظم انقلاب نسیم آزادی، عقلانیت و آزادی اندیشه به این دانشگاه بازگشته امید آن می رود که این مجموعه به نمادی از خدمت، فتح قله های علم و اخلاق و در یک کلمه به زینت و فخر نظام جمهوری اسلامی تبدیل شود به شرط آن که نکاتی لحاظ شود. سیاست های کلی نظام در حوزه آموزش عالی که از طریق شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب می شود به صورت دقیق در دانشگاه پیاده شود.
مدیران ارشد سازمان مرکزی و واحدها از بین نیروهای متعهد، متدین، دست پاک و در یک کلمه افراد انقلابی انتخاب شوند. طرح آمایش این دانشگاه به صورت جدی دنبال و اجرا شود. ارتقاء پژوهش مبتنی بر نیازهای جامعه اسلامی در دستور کار قرار گیرد.

همچنین در این بیانیه در ادامه تاکید بر تبدیل شدن دانشگاه آزاد به زینت و فخر نظام جمهوری اسلامی آمده است: اصلاحات فرهنگی جدی با رویکرد اتکا به توانمندی‌های جبهه فرهنگی انقلاب در این دانشگاه انجام شود و به مسائل معنوی توجه ویژه شود. نظارت دقیق در تمام زمینه های مالی، فعالیت های اقتصادی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی انجام شده و با تخلفات برخورد شود. شفافیت مالی در دانشگاه آزاد همواره مطالبه جامعه دانشگاهی و نخبگان بوده است، تدابیر لازم برای تحقق این مطالبه به کار گرفته شود. برنامه ریزی دقیق و جدی برای کاهش وابستگی دانشگاه به شهریه ها انجام شود. سیاسی کاری، تملق گویی، چاپلوسی و مدیریت رانتی در دانشگاه آزاد ریشه کن شود.

در ادامه این بیانیه با اشاره به نکات ارائه شده برای تبدیل شدن دانشگاه آزاد به زینت و فخر نظام جمهوری اسلامی،بیان شد: ساختار اداری دانشگاه مجددا بازتعریف شده و حوزه دانشجویی و فرهنگی مجددا تفکیک شود. فعالیت تشکل های انقلابی در دانشگاه تسهیل شده و نشاط سیاسی، معنوی و علمی به دانشگاه تزریق شود. رسانه های دانشگاه آزاد کاهش یابند و موضوع فعالیت آنها به مسائل دانشگاهی و غیر سیاسی تبدیل شوند. گزینش اساتید و کارکنان بصورت دقیق و موشکافانه بررسی شود. برگزاری کرسی های آزاد اندیشی که مورد مطالبه امام خامنه ای عزیز است مورد اهتمام جدی قرار گیرد.

در انتهای این بیانیه اظهار شد: بسیج دانشجویی دانشگاه های آزاد اسلامی ضمن تشکر از اعضا هیئت امنا دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص تغییرات مدیریتی در دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی خود را برای اصلاح نقاط ضعف این دانشگاه و تحقق موارد ذکر شده اعلام می‌نماید.
منبع: تسنیم

۱۳۹۶/۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...