نسخه چاپی

خلف وعده بندری آقای وزیر

در حالی اواخر اسفند ماه سال گذشته آخوندی وعده افتتاح فاز نخست بندر چابهار را در فروردین ۹۶ داده بود كه شش روز از خلف وعده آخوندی می‌گذرد و همچنان خبری از افتتاح این بندر نیست.

به گزارش نما، وزیر راه و شهرسازی اواخر اسفندماه سال گذشته در جمع اعضا کمیسیون عمران مجلس با اشاره به این‌که "توانستیم در چابهار ۱۵۰ میلیون دلار تسهیلات برای توسعه از هندی‌ها بگیریم" گفته بود: این کار با این شرط که سهم هندی‌ها در قرارداد صفر باشد، صورت گرفته که تحقیقا نمونه‌ مشابهی ندارد.

آخوندی ادامه داد: از این جهت نمونه است که چون معمولا کشوری که اعتبار می‌دهد درخواست‌ می‌کند سهم عمده‌ای از این اعتبار خرج واردات کشور خودش شود و در این قرارداد این وضعیت را شاهد نیستیم.

وی همچنین با اشاره به این‌که ایران در حال حاضر موقعیت خوبی در این حوزه کسب کرده است، افزود: بخش عمده موانعی که در حوزه دریایی سر راه تردد کشتی‌ها و توسعه بنادر وجود داشت، برداشته شده و در برخی از بنادر همچون چابهار، اقدامات بسیار مناسبی انجام گرفت.

وزیر راه و شهرسازی با یادآوری این‌که در سال ۹۵ بخش عمده ساخت و ساز بندر چابهار انجام شد، اظهار کرد:‌ این بندر فروردین ۹۶ طی مراسمی شایسته بین‌المللی با حضور وزرای کشورهای همسایه افتتاح می‌شود.

به گزارش تسنیم، در حالی ۶ روز از وعده وزیر راه و شهرسازی می‌گذرد که هنوز خبری از حضور وزرای کشورهای همسایه در مراسمی "شایسته" برای افتتاح بندر مذکور نیست. پیگیری‌ها در این زمینه حاکی از آن است که افتتاح فاز اول بندر چابهار به دلایلی تا اطلاع ثانوی به تاخیر افتاده است. این احتمال وجود ندارد که وزیر راه و شهرسازی اصلا رنگ روبان این افتتاح را به چشم نبیند.
منبع: تسنیم

۱۳۹۶/۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...