نسخه چاپی

گزارش اختصاصی نما از سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن كریم:

توجه به كلام وحی علاج مشكلات امروز جهان اسلام

عکس خبري -توجه به کلام وحي علاج مشکلات امروز جهان اسلام

حافظ مسابقات ببین المللی قرآن كریم گفت:دشمنان اسلام همیشه درصدد این بوده اند تا ما را از قرآن دور كنند،از این رو توجه به كلام وحی حلال مشكلات امروز جهان اسلام است.

زینب عدنان حافظ مسابقات بین المللی قرآن کریم از کشور عراق در مصاحبه با خبرنگار نما گفت: مسابقات بین المللی قرآن کریم تاثیری بزرگی در وحدت کشورهای اسلامی دارد،وحدتی که نیاز امروز جهان اسلام است.اگر نگاهی به شعار همین دوره از مسابقات که کتاب واحد و امت واحد است بیاندازیم خود بهترین وسیله برای وحدت میان امت اسلامی است .
این شرکت کننده در مسابقات بین المللی قرآن کریم افزود: از میزبانی خوب کشور جمهوری اسلامی ایران به خاطر برگزاری این مسابقات در سطح بسیار بالا تشکر می کنم. برخی افرادی که سالهای پیش در مسابقات قرآنی ایران حضور داشتند بعد از بازگشت از نحوه قرائت و صوت بسیار زیبای قاریان ایرانی بسیار تعریف و تمجدید می‌کردند و همین موضوع باعث علاقه بسیار زیاد من برای حضور در سی‌وچهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم شد، همچنان که این موضوع را به عینه مشاهده کرده‌ام.
یکی دیگر از قاریان قرآن کریم از کشور اوگاندا در مصاحبه با خبرنگار نما گفت: تاثیر قرآن بر وحدت مسلمانان این است که شیعه و سنی به دور اسلام حلقه بزنند و قرآن بخوانند و به آیات آن عمل کنند ،موضوعی که در صورت تحقق آن مسلمانان را در مقابل هرگونه تهدیدی محفوظ می دارد.مهمترین موضوعی که در این مسابقات اهمیت دارد وحدت بین کشورهای اسلامی ،ما همه زیر یک پرچم واحد قرار داریم ،هدفمان و نیز کتابمان هم یکی است که این خود به معنای توحید است . انشاالله که تلاوت و حفظ قرآن مقدمه‌ای باشد برای تدبیر و درک در قرآن کریم.
توفیق ابراهیم حافظ قرآن شرکت‌کننده از کشور اتیوپی گفت : برای نخستین باری است که در این مسابقات حضور دارم ،از لحظه ورود به ایران با استقبال گرم و میهمان‌نوازی ایرانی‌ها روبرو شدم و جا دارد از این همه لطف تشکر کنم.از سال‌ها قبل دوست داشتم به ایران سفر کنم که به برکت قرآن این توفیق حاصل شد. درسفر به ایران شناخت خوبی از این کشور پیدا کردم وتا این مقدار محبت ایرانی‌ها برایم جالب بود.
حافظ قرآن اتیوپیایی در خصوص سطح کیفی این مسابقات اظهار داشت: سطح مسابقات بسیار ممتاز است چرا که قاریان وحافظان زیادی از اقصی نقاط جهان شرکت کرده‌اند ،علاوه برآن کمیته داوری از افرادی تشکیل شده است که بسیار باتجربه و توانمند هستند.
این حافظ قرآنی درباره قاریان ایرانی افزود: در جمهوری اسلامی ایران قاریان بزرگی وجود دارند و من از طریق فضای مجازی قبل از اینکه در این مسابقات شرکت کنم به برخی از قرائت‌های مطرح گوش کرده‌ام و همان طور که فکر می‌کردم ایران دارای قاریان بزرگی با صوت‌های زیبا است.
این جوان اهل اتیوپی یادآور شد: من از سال‌ها قبل دوست داشتم به ایران سفر کنم اما متاسفانه تمکن مالی نداشتم و خدا را شکر می‌کنم که این توفیق را به من عطا کرد که در سی‌وچهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به عنوان شرکت کننده حضور پیدا کنم.
حجت الاسلام حسینی دبیر مسابقات قرآن کریم در خصوص برگزای نخستین دوره حفظ کل قرآن کریم بانوان گفت:امسال در کنار بخش های مختلف آقایان،دانش آموزان ،روشندلان وطلاب علوم دینی بخش بانوان را هم به این دوره اضافه کردیم .در بخش مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ویژه بانوان کشورهای اوگاندا، ایران، تانزانیا، اندونزی، افغانستان، تاجیکستان، بنگلادش، صربستان، عمان، چاد، ترکیه، تونس، نیجریه حضور دارند که با هم رقابت می‌کنند.
وی از حضور نمایندگان 20 کشور در مسابقات خبر داد و گفت: در این رقابت‌ها 20 حافظ کل قرآن کریم از 20 کشور حضور دارند که با هم رقابت می‌کنند. البته با توجه به تجربه برگزاری مطلوب مسابقات سراسری قرآن کریم این رقابت‌ها هم به بهترین شکل برگزار خواهد شد.
سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم که از 30 فروردین آغاز شده است تا 6 اردیبهشت در مصلی امام خمینی (ه) نیز ادامه دارد.
دراین دوره از مسابقات قرآن کریم بیش از ۴۰۰ میهمان قرآنی اعم از حافظان، قاریان، داوران و استادان و صاحب نظران قرآنی از اقصی نقاط جهان حضور دارند.
همچنین نمایشگاه جنبی مسابقات بین المللی قران کریم هم در ۱۸ بخش آثار و تولیدات قرآنی و برنامه های مختلفی را در عرصه های گوناگون فرهنگی و هنری و اجتماعی ویژه اقشار مختلف مردم، کودکان و نوجوانان در ایام مسابقات ارائه داده است. من انقلابی ام، از آسمان تا بهشت، رهبر قرآنی، زیارت مجازی، کودک و نوجوان، غرفه عقیق، سینما قرآن و بخش های مفهومی از جمله این بخش ها هستند که هر یک به موضوعی از موضوعات و مفاهیم قرآنی پرداخته است.

۱۳۹۶/۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...