نسخه چاپی

آیا رئیس مجلس "جاسبی" را به علت "بیكاری" به شورای اسلامی‌شدن برد؟

عکس خبري -آيا رئيس مجلس "جاسبي" را به علت "بيکاري" به شوراي اسلامي‌شدن برد؟

عضویت جاسبی در شورای اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها دوباره به موضع روز دانشگاهی تبدیل شده است. روایت مشاور لاریجانی از پیشنهاد رئیس مجلس برای عضویت جاسبی، روایات این موضع را به سه روایت رساند.

به گزارش نما به نقل از آنا، حسن زمانی مشاور علی لاریجانی رئیس مجلس ایران، امروز اعلام کرده که رئیس مجلس پیشنهاد عضویت جاسبی در شورای عالی انقلاب فرهنگی را نداده است.

چندی پیش، حسين كچويان يكي از اعضاي حقيقي شوراي عالي انقلاب فرهنگي طی گفتگویی از ورود آقای جاسبی به شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها با پیشنهاد علی لاریجانی و در جلسه شورای اصلی خبر داده بود.

وی گفته بود، "برخلاف آنچه تصور می‌شود، در جلسه‌ای که احمدی‌نژاد حضور نداشت و ریاست جلسه به عهده لاریجانی بود، وی حضور جاسبی در شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها را مطرح و پیشنهاد می‌کند."

حالا، مشاور آقای لاریجانی می‌گوید که در این جلسه لاریجانی، پیشنهاد عضویت برخی از اعضای روحانی شورای انقلاب فرهنگی را داد که آنها نپذیرفتند و سپس نفرات دیگری مطرح شدند که آنان نیز قبول نکردند و در نهایت بحث ادامه عضویت جاسبی که وی قبلًا نیز عضو این شورا بوده، پیشنهاد شد و پس از انجام روال عادی شورا و اظهار‌نظر اعضا به عنوان مخالف و موافق در نهایت ادامه عضویت جاسبی در شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها با اکثریت آراء به تصویب اعضاء رسید."

او اعلام نکرده که چه کسی پیشنهاد عضویت جاسبی را داده است، اما گفته که پس از پیشنهاد لاریجانی، بحث ادامه عضویت جاسبی مطرح شد.

پیشتر، حجت‌الاسلام محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در حاشیه پنجاه و یکمین گردهمایی معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌ها گفته بود، "در جلسه‌ای که جاسبی به عنوان عضو شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها مطرح شد، علی لاریحانی رئیس جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی بود و وی پیشنهاد عضویت جاسبی را عنوان کرد."

آقای محمدیان تأکید کرده بود، هر چند عضویت جاسبی با اکثریت آرا به تصویب رسید و بیشتر اعضا موافق عضویت وی بودند اما من مخالف این موضوع بودم.

کچوئیان در آن مصاحبه خود، استدلال لاریجانی را اینطور بیان کرده بود: "استدلال لاریجانی عجیب بود. وی استدلالش این است که ایشان (جاسبی) بیکار شده‌ است."

وی تأکید می‌کند، مثل اینکه ما آدمی را از یک جایی به دلیل تخلفات بر داریم و بگوییم در اینجا صلاحیت ندارد و چون حالا بیکار شده است، در جای دیگر به او کار بدهیم.

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری، 21 شهریورماه گذشته طی حکمی، اعضای جدید شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها را منصوب کرد. جاسبی یکی از اعضای این شورا بود.

انتصاب جاسبی رئیس قبلی دانشگاه آزاد به عنوان شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها واکنش‌های زیادی در بین دانشجویان داشت. اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل یکی از تأثیرگذارترین تشک< های دانشجویی دریا باره یک نامه سرگشاده خطاب به رئیس مجلس نوشت.

دانشجویان مستقل، در نامه خود نوشته بودند، «امثال آقای جاسبی که هم به لحاظ مدیریتی باید پاسخگوی تخلفات زیادی به مردم باشد و هم در ایام فتنه امکانات نهاد زیر دستش در خدمت فتنه گران بوده است، نمی تواند در «شورای اسلامی کردن دانشگاه ها» جایگاهی داشته باشد.»

۱۳۹۱/۷/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...