نسخه چاپی

بهرام بیراوند در گفتگو با نما:

دانشگاه آزاد ملك هیچ كسی نیست و متعلق به مردم است/ فرزندان هاشمی باید دست از دخالت دانشگاه آزاد بردارند

عکس خبري -دانشگاه آزاد ملک هيچ کسي نيست و متعلق به مردم است/ فرزندان هاشمي بايد دست از دخالت دانشگاه آزاد بردارند

نماینده ادوار مجلس گفت: اگر در اساسنامه دانشگاه آزاد بندهای ویژه ای وجود دارد كه خاندان هاشمی حق دخالت كردن در عزل و نصب ها ودیگر موارد دانشگاه وجود دارد وظیفه مسئولان جدید دانشگاه آزاد است كه اساسنامه را هرچه سریع تر اصلاح كنند چراكه دانشگاه آزاد ملك و املاك هیچ فرد و گروهی نیست.

بهرام بیراوند، نماینده سابق مجلس در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نما، در واکنش به دخالت های خانواده هاشمی در برنامه ها و عزل و نصب ها در دانشگاه آزاد، گفت: خانواده هاشمی در چند دهه با آزادی عمل در دانشگاه آزاد عمل کردند و به این دانشگاه رفت و آمد می کردند و حتی در این دانشگاه دخل و تصرف هایی انجام داده اند و امروز خود را خالق دانشگاه آزاد می دانند.
وی در ادامه افزود: معتقدم خانواده هاشمی به سختی با این مسأله کنار خواهند آمد که دانشگاه آزاد متعلق به همه دانشجویان و مسئولان نظام است و افراد حقیقی حق تصرف این دانشگاه را ندارند.
نماینده مردم لرستان در مجلس نهم تصریح کرد: معتقدم فرزندان هاشمی ضرورت دارد به قانون تمیکن کنند و دست از تصرفات غیر قانونی و مالکانه در این دانشگاه بردارند.
بیرانوند در ادامه مسئولان جدید دانشگاه آزاد را خطاب قرار داد و گفت: وظیفه مسئولان جدید دانشگاه آزاد است که بجای در نظر گرفتن منافع وارثان هاشمی منافع اعضای هیئت علمی، دانجشویان و اساتید و کارمندان کل کشور این دانشگاه را در نظر بگیرند چرا که حمایت از منافع عموم مردم بر حمایت از منافع کسانی که در اقلیت قرار دارند ارجح تر است.
نماینده مردم لرستان در مجلس نهم با تأکید بر این مطلب که فرزندان هاشمی از عناصر علمی کشور به شمار نمی روند و جزء این عناصر نیستند و تنها به دلیل حضور آیت الله هاشمی در رأس نظام توانستند در دستگاهها و مشاغل حساس بر کرسی هایی تکیه بزنند، ادامه داد: معتقدم باید اداره و رئیس شدن هیئت امنایی دانشگاه آزاد در دست افراد دلسوز و فهمیمی قرار بگیرد که نظر و اعتقداشان بر این باشد که اهداف جامعه را تأمین کنند نه تنها منافع هیئت امنایی و برخی از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه را در نظر بگیرند.
نماینده ادوار مجلس در خاتمه با بیان این مطلب که ضرورت دارد تا اساسنامه دانشگاه آزاد اصلاح شود، گفت: اگر در اساسنامه دانشگاه آزاد بندهای ویژه ای وجود دارد که خاندان هاشمی حق دخالت کردن در عزل و نصب ها ودیگر موارد دانشگاه وجود دارد وظیفه مسئولان جدید دانشگاه آزاد است که اساسنامه را هرچه سریع تر اصلاح کنند چراکه دانشگاه آزاد ملک و املاک هیچ فرد و گروهی نیست.

۱۳۹۶/۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...