نسخه چاپی

1700 نظامی آمریكایی در راه افغانستان

در حالی كه هنوز دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریكا رویكرد خود را در ارتباط با افغانستان اعلام نكرده اما ارتش آمریكا از اعزام هزار و ۷۰۰ نظامی آمریكایی به افغانستان خبر داد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، ارتش آمریکا از اعزام پنج هزار و ۷۰۰ نظامی آمریکایی به خارج از این کشور خبر داد که از این تعداد هزار و ۷۰۰ نظامی به افغانستان اعزام می‌شوند.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا تاکید کرده که اعزام این سربازان به منظور افزایش نظامیان آمریکایی نبوده بلکه به منظور گردش و جایگزینی نیروهای از قبل مستقر شده در افغانستان است.

«استار استریپس» وب‌سایت نزدیک به ارتش آمریکا اعلام کرد که قرار است پنج هزار و ۷۰۰ سرباز آمریکایی به خارج از این کشور اعزام شوند که از این میان هزار و ۷۰۰ سرباز آمریکایی به افغانستان و چهار هزار سرباز دیگر به اروپا اعزام خواهند شد.

«اریک پون» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نیز تصریح کرد که اعزام این نیروها به افغانستان به معنای افزایش سربازان آمریکایی در افغانستان نیست بلکه به منظور گردش نیرو صورت می‌گیرد.

وی افزود: پنتاگون اختیارات لازم برای تعیین تعداد سربازان آمریکایی در افغانستان، عراق و سوریه را از کاخ سفید دریافت کرده است.

به گفته وی کاخ سفید اختیارات لازم را به پنتاگون داده است تا بدون نیاز تایید دونالد ترامپ بتواند نیروهای آمریکایی را در عراق، سوریه و افغانستان کاهش و یا افزایش دهد اما وی تاکید کرد که هیچ افزایش نیرویی در این کشورها تاکنون صورت نگرفته است.

براساس این گزارش قرار است ۲۰۰ نفر از این سربازان در پایگاه نظامی «بگرام» در مقر فرماندهی نیروهای خارجی مستقر شوند و هزار و ۵۰۰ سرباز نیز در پایگاه‌های نظامی نیروهای خارجی در قندهار و کابل مستقر شوند.

از سویی مجله خبری «نیوزویک» نیز گزارش داد که هزار و ۵۰۰ نفر از سربازان آمریکایی که قرار است قبل از شروع فصل تابستان به افغانستان اعزام شوند از واحد ۸۲ نیروهای هوابرد آمریکا خواهند بود.

سرهنگ «جوبکینو» مسئول مطبوعاتی واحد نیروهای هوابرد ارتش آمریکا گفت: این نیروها تحت فرماندهی سرهنگ «توبی مگزیگ» به منظور مبارزه با گروه تروریستی داعش و اعضای القاعده به افغانستان اعزام می‌شوند.

این در حالیست که ارزیابی‌های دولت ترامپ برای تعیین رویکرد جدید آمریکا و شکستن بن‌بست در جنگ افغانستان تا دو هفته آینده نهایی می‌شود.

خبرگزاری «رویترز» نیز در رابطه با رویکرد جدید آمریکا در قبال افغانستان به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که احتمالا دولت ترامپ در نظر دارد سه تا پنج هزار سرباز تازه‌نفس به هدف افزایش نیروهای آمریکایی به افغانستان اعزام کند.

اما این مقام آمریکایی تصریح کرده است که دونالد ترامپ تاکنون هیچ تصمیم جدی برای افزایش تعداد سربازان آمریکایی در افغانستان اتخاذ نکرده است.

این در حالیست که ماه گذشته نیز «ماریانیاکو» از مسئولان روابط عمومی ارتش آمریکا از اعزام هزار و ۵۰۰ سرباز آمریکایی از تیپ چهارم لشکر ۲۵ نیروهای هوابرد ارتش آمریکا به افغانستان خبر داده بود.

قبل از این ژنرال‌های نظامی آمریکا به ویژه ژنرال نیکلسون فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان درخواست کرده بود تا تعداد سربازان آمریکایی در افغانستان افزایش یابد زیرا وی معتقد است که با اعزام چند هزار سرباز آمریکایی بن‌بست موجود در افغانستان درهم شکسته می‌شود.

گفته می‌شود در حال حاضر ۱۴ هزار نیروی نظامی خارجی در افغانستان مستقر هستند که هشت هزار و ۴۰۰ تا ۹ هزار نفر از این نیروها را سربازان آمریکایی تشکیل می‌دهند، اما ارائه آمار دقیق از تعداد سربازان آمریکایی به دلیل گردش مستمر این نیروها امکان پذیر نبوده است.

۱۳۹۶/۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...