نسخه چاپی

منع فعالیت انتخاباتی معلمان در ساعت كاری

وزارت آموزش و پرورش در كنار نقش موثرش به منظور ترغیب مردم برای مشاركت فعال و حداكثری در پای صندوق‌های رای اما و اگرهایی برای تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی در مدارس هم دارد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، وزیر آموزش و پرورش در زمینه فعالیت‌های انتخاباتی در مدارس در ابتدا بر ضرورت حضور حداکثری مردم در صحنه انتخابات تاکید می کند.

دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش با تصریح این مطلب که مهم نیست چه کسی انتخاب شود بلکه آنچه مهم است حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای است، زیرا حضور حداکثری باعث اقتدار نظام خواهد شد می‌گوید: به تمام مدارس ابلاغ کرده‌ایم حمایت و تبلیغات برای کاندیدایی خاص در انتخابات ریاست جمهوری ممنوع است. همه جا به مسئولان عنوان کرده ایم که اصلا وارد بحث تبلیغات به نفع کاندیدای خاصی نشوند. البته فرهنگیان و دانش آموزان را به مشارکت فعال دعوت می‌کنیم.

وی می‌افزاید: تمام مدارس در جریان جهت‌گیری آموزش و پرورش در بحث انتخابات هستند و اگر در مواردی مدارس وارد بحث انتخابات شوند مقامات ناظر وجود دارند که با آنان برخورد کنند.

به گزارش ایسنا، علیرضا کمرئی مدیر کل آموزش و پرورش شهرتهران نیز در مورد رویکرد مدارس و معلمان در مسائل انتخاباتی می‌گوید: آموزش و پرورش تهران همواره کمک به اجرای هر چه بهتر انتخابات را در دستور کار خود قرار داده و سیاست‌های ترویج مشارکت و افزایش سطح این فعالیت‌ها را مورد توجه قرار می‌دهد، ترویج مشارکت در انتخابات از اهداف اصلی بوده تا مردم و واجدین شرایط حضور حداکثری در انتخابات داشته باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرتهران می‌افزاید: حضور مردم پای صندوق‌های رأی نشان‌دهنده اقتدار نظام جمهوری اسلامی بوده و بر این اساس همایش‌هایی در سطح آموزش و پرورش برگزار شده است. هرچند دانش‌آموزان نمی‌توانند در انتخابات شرکت کنند، اما در همایش‌های در نظر گرفته شده این امکان وجود دارد تا آن‌ها خانواده‌هایشان را برای حضور حداکثری تشویق کنند.آموزش و پرورش حلقه وصل خانواده‌ها با نظام سیاسی کشور است.

کمره‌ای ادامه می دهد: بی‌تردید هرچه مشارکت بالاتر رود، اقتدار نظام سیاسی و نظام جمهوری اسلامی ایران بالاتر می‌رود، لذا این فرصت مغتنمی است تا دانش‌آموزان نسبت به نظام سیاسی خود خوشبین باشند و شور و شوق خانواده‌ها را برای مشارکت بیشتر کنند.

وی در خصوص فعالیت معلمان برای تبلیغات در این ایام می‌گوید: بر اساس قانون کسی نمی‌تواند از وقت و امکانات اداری برای این کار استفاده کند بنابراین معلمان اجازه چنین کاری را ندارند، اما در غیر ساعت درسی معلمان می‌توانند همچون سایر شهروندان در فرآیندهای انتخاباتی حرکت داشته باشند و هیچ محدودیتی وجود ندارد. معلمان به جهت نقشی که در امر تعلیم و تربیت دارند نمی‌توانند جانبداری از شخص خاصی را به دانش‌آموزان القا کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران تاکید می‌کند: آموزش و پرورش در حوزه تربیت سیاسی و اجتماعی برنامه‌های محوری و کیفی در دستور کار خود دارد تا دانش‌آموزان با مفاهیم مشارکت سیاسی آشنایی بیشتری پیدا کنند. در ایام انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا فرصت خوبی فراهم می‌شود تا هنگامی که محیط اطراف دانش‌آموزان آکنده از فضای انتخاباتی شده است، آنها اندوخته‌های خود در لابه‌لای کتاب‌های درسی را در محیط واقعی تجربه کنند. همه این اتفاقات در حالی روی می‌دهد که شور و شوق و مشارکت در همه جای کشور وجود دارد، لذا دانش‌آموزان خود را در این فضا می‌بینند و مسوولیت‌پذیری را به صورت عملی فرا می‌گیرند.

۱۳۹۶/۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...