نسخه چاپی

گزارش اختصاصی نما از اختتامیه جشنواره جهانی فیلم فجر:

مستند شهید مدافع حرم برنده جایزه بخش محمد امین (ص) جشنواره جهانی فیلم فجر

عکس خبري -مستند شهيد مدافع حرم برنده جايزه بخش محمد امين (ص) جشنواره جهاني فيلم فجر

مستند بابایی در خصوص شهیدی است كه قبل از شهادت ما با وی و خانواده اش همراه بودیم زندگی این شهید بزرگوار تا لحظه به شهادت رسیدن در 70 دقیقه روایت می گردد

فیلم مستند بابایی که روایتی است از زندگی یکی از شهدای مدافع حرم جایزه ویژه محمد امین جشنواره جهانی فیلم فجر را از آن خود کرد.
مظفر حسین خانی کارگردان فیلم بابایی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار نما گفت:مستند بابایی در خصوص شهیدی است که قبل از شهادت ما با وی و خانواده اش همراه بودیم زندگی این شهید بزرگوار تا لحظه به شهادت رسیدن در 70 دقیقه روایت می گردد .
وی تصریح کرد:نمایش این فیلم در جشنواره جهانی فیلم فجر با استقبال خوبی از سوی شرکت کنندگان مواجه شد ، مراسم اختتامیه جشنواره جهانی فیلم فجر اصغر یوسفی نژاد جوایز مهم جشنواره از جمله بهترین فیلمنامه را درو کرد.
یوسفی نژاد که برای فیلم خانه جایزه بهترین فیلم نامه و نیز بهترین فیلم را در بخش سینمای سعادت کسب کرده بود در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار نما گفت: موضوع فیلم خانه در خصوص یک وصیت نامه نسبتا نامتعارف است، در واقع وارث در این فیلم ملزم می شود که پیکر پدر فوت شده را در مباحث پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی بفرستند اما تنها وارث با این موضوع مشکل پیدا می کند و در بستر این قضیه حوادثی رخ می دهد.
این فیلمساز کشور درباره جشنواره جهانی فجر و سطح کیفی این مسابقات اظهار داشت:این جشنواره در سالهای اخیر در حال رشد بوده است ، اما رسیدن به استانداردهای جهانی کمی فاصله دارد از این رو باید به رشد خود کماکان ادامه دهد.
رضا میر کریمی دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر دراین مراسم گفت:از همه مدیرانی که به من کمک کردنند که این جشنواره در اندازه خوبی برگزار شود تشکر می کنم.
وی تصریح کرد : ما این جا در فضایی کار کردیم که هیچ کس با باورهای فردی دیگر کاری نداشت، امیدوارم این فضای مطلوب ادامه داشته باشد تا جشنواره جهانی فیلم فجر به پایگاهی تبدیل که هنرمندان و سینماگرانی که به عدالت و صلح می پردازند و نیز در جستجوی کرامت انسانی هستند در ایران حضور پیدا کنند.
همچنین جایزه بین الادیان این جشنواره به فیلم چاقو در آب پاک از کشور چین اهدا شد. در بخش سینمای سعادت هم جایزه بهترین دستاورد هنری به فیلم آقای بی درد سر محصول مشترک فرانسه و چین تقدیم شد.
الکساندر کارگردان این فیلم سینمایی از کشور فرانسه در گفتگو با خبرنگار نما گفت:سطح جشنواره جهانی فجر قابل قبول بود ، ما شاهد رقابت فشرده و تنگاتنگی میان فیلمسازان دنیا بودیم، بسیار خوشحالم از اینکه توانستم در این جشنواره جایزه کسب کنم.
در بخش جلوه گاه شرق که به فیلم های بلند آسیایی اختصاص دارد تندیس بهترین کارگردانی آسیایی به شهر بانو سادات کارگردان فیلم گرگ و بره محصول مشترک افغانستان،دانمارک و فرانسه اختصاص یافت.
گفتنی است ، عصر هفتم اردیبهشت ماه مراسم پایانی جشنواره جهانی فجر در تالار وحدت با حضور مسئولان ،جمعی از فیلمسازان و هنرمندان ایرانی و خارجی برگزار شد،در اولین بخش اهدای جوایز این مراسم، جایزه نتپک جشنواره با حضور داورانش به اصغر یوسفی برای فیلم خانه اهدا شد.بخش بعدی این مراسم به اهدای جایزه بین‌الادیان مربوط بود که هیأت داوران این بخش دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به فیلم چاقو در آب پاک از کشور چین اهدا کردند،تندیس بهترین کارگردان آسیایی و ۱۰۰ میلیون ریال به فیلم گرگ و بره به کارگردانی شهربانو سادات محصول مشترک افغانستان، آلمان و سوئد اهدا شد.
تندیس بهترین فیلم بلند آسیایی به همراه ۲۰۰ میلیون ریال هم به ثابت کورمانیکف برای فیلم «بازآمده» از قزاقستان اهدا شد.
سپس صدرعاملی بازیگر مرد فیلم گلوری از بلغارستان را بهترین بازیگر نقش مرد این بخش معرفی کرد که سیمرغ سیمین به وی داده شد.سیمرغ سیمین بهترین بازیگر زن نیز به بازیگر فیلم گلوری تعلق گرفت که البته این دو هیچ کدام در ایران حضور نداشتند
سیمرغ سیمین بهترین کارگردان بخش بین‌الملل جشنواره جهانی فجر هم به ایوان دی گائونا از کشور کلمبیا برای فیلم گناهکاران اهدا شد که این برگزیده نیز به دلیل فیلمبرداری در ایران حضور ندارد و مانند دو برگزیده قبلی پیام تصویری فرستاده بود.
سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر از یکم تا هشتم اردیبهشت به میزبانی پردیس سینمایی چار سو و سینما فلسطین و سینما فرهنگ برگزار شد.

۱۳۹۶/۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...