نسخه چاپی

اشرف غنی: با هیچ گروه تروریستی عقد اخوت نبسته‌ایم

رئیس جمهور افغانستان گفت:هر سخن ناسنجیده، هر موضع‌گیری احساسی، هر اقدام غیر مسئولانه و هر تضادی با منافع ملی به دشمنان فرصت خواهد ابتكار عمل را در دست گرفته به اهداف شومشان برسند.

به گزارش نما به نقل از فارس، از هشتم اردیبهشت، روز پیروزی مجاهدین بر حکومت کمونیستی با حضور «محمد اشرف غنی» رییس جمهور، «عبدالله عبدالله» رییس اجرائیه، روسای مجلس نمایندگان و مجلس سنا و شماری از اعضای کابینه و مقام‌های حکومتی و جهادی در کابل تجلیل به عمل آمد.

اشرف غنی طی اظهاراتی در این مراسم تاکید کرد که هر سخن ناسنجیده، هر موضع‌گیری احساسی، هر اقدام غیر مسؤولانه و هر تصرف متضاد با منافع ملی به دشمنان فرصت خواهد تا تا ابتکار عمل را در دست گرفته به اهداف شوم‌شان برسند.

وی افزود: ما تنها در شرایطی آسیب‌پذیر هستیم که صفوف درونی ما شکاف بردارد، وحدت داخلی متزلزل شود، اعتماد سستی بپذیرد و زمزمه‌های ناخوش‌آیند اختلاف قومی، سمتی، زبانی، مذهبی و گروهی گوش جامعه و مردم را بیازارد.

غنی گفت: قبول دارم که همه ما، هم من و هم دیگر مسئولان دولتی، وظیفه داریم کاستی‌های موجود در ادارات و نهادهای دولتی خود را شناسایی کنیم و اقدامات لازم را برای ادای بهتر وظایف نهادها و مسئولان امور روی دست بگیریم.

رئیس جمهور افغانستان ادامه داد: ما باید با هر گونه کوتاهی و سهل انگاری در وظیفه، خصوصاً در عرصه‌های دفاعی و امنیتی، با جدیت مقابله کنیم. چنانکه برخی از اقدامات لازم در این زمینه را در سطح رهبری نهادهای دفاعی و امنیتی شاهد بودید و برنامه‌های دیگری نیز در راه است.

وی گفت: این را نیز به یاد داشته باشیم که قربانی‌هایی که می‌دهیم بخشی از هزینه‌ای است که برای آزادی و رهایی می‌پردازیم. از چندین دهه است که تلاش برای به اسارت کشاندن ملت ما جریان دارد و برای این هدف توطئه صورت می گیرد.

غنی افزود: ما در جنگی تحمیلی قرار گرفتیم که ما را در برابر انتخاب تاریخی مهمی قرار داده است. در یک طرف این جنگ کسانی قرار دارند که ویرانگری و کشتار را هم وسیله می‌دانند و هم هدف، هم تاکتیک و هم استراتژی، هم آن را به سیاست پیوند داده‌اند و هم به عقیده.

رئیس جمهور افغانستان ادامه داد: در طرف دیگر این نبرد ملتی قرار گرفته است که می‌خواهد از زیر بار جنگ‌ها و آوارگی‌ها کمر راست کند، به رنج‌ها و محرومیت‌ها پایان بدهد و به آرامش و آسایشی که حق آن است دست پیدا کند.

وی افزود: داعیه جنایتکاران و حامیانشان تجارت با خون، تجارت با دین، تجارت با زندگی بیگناها و در نهایت به آتش کشیدن زندگی تمام مردمان این منطقه است، تا به پندار آنان، بر روی آواری که از نابودی ملت‌ها باقی بماند بنای امپراطوری موهوم و نفرین شده خود را برپا کنند.

اشرف غنی گفت: داعیه ملت ما زندگی شرافتمندانه، صلح عزتمندانه، و امنیت سرتاسری است که در نظر شرع و عرف و عقل و اخلاق و قانون، یک داعیه برحق است.

رئیس جمهور افغانستان در ادامه اظهارات خود در مراسم بزرگداشت 8 اردیبهشت اظهار داشت: : ما در این معرکه نفسگیر، با انتخاب‌های فراوانی روبرو نیستیم، تنها دو انتخاب داریم، یا تسلیم شدن به سرنوشتی که جنایتکاران خون آشام و حامیان آنان می خواهند برای ما و برای مردم این منطقه رقم بزنند یا مقاومت و ایستادگی برای به زانو در آوردن این گروه‌های مجرم و ناکام کردن نقشه‌هایی که حامیان آنان در سر دارند.

وی افزود: ما اطمینان داریم که در این معرکه پیروزی از آنِ ماست، از آن مردمی است که جز زندگی آرام، کشوری آباد، فرهنگی شکوفا، و آینده‌ای روشن، خواسته‌ای دیگر ندارند.

اشرف غنی گفت: ما در پی ویرانی و تباهی کسی نیستیم، سربازان ما بخاطر تجاوز و وحشیگری نمی‌جنگند، ملت ما آرزوی بربادی دیگران را در سر نمی‌پروراند و فرهنگ و مدنیت اسلامی ما خاستگاه افراطیت و تروریسم و وحشیگری نیست.

رئیس جمهور افغانستان گفت: ما هیچ سرزمینی را عمق استراتژیک خود تعریف نکرده‌ایم، ما با هیچ گروه تروریستی عقد اخوت نبسته‌ایم، ما راه تجارت با خون و ویرانی را در پیش نگرفته ایم و ما بغیر از خیر و خوبی برای خود و همسایگان خود و دیگر کشورها، آرزویی نداریم.

وی در پایان اظهارات خود خاطرنشان کرد : ما تنها در شرایطی آسیب پذیر هستیم که، صفوف درونی ما شکاف بردارد و وحدت داخلی‌مان متزلزل شود، اعتماد فی مابین ما سستی بپذیرد و زمزمه‌های ناخوشایند اختلافات قومی، سمتی، زبانی، مذهبی، و گروهی گوش جامعه و مردم ما را بیازارد.

۱۳۹۶/۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...